РОМАНТИЧНИЙ МЕТАФОРИЗМ ОБРАЗНОГО СВІТУ КАМЕРНОЇ КАНТАТИ «ЗВЕРТАЮЧИСЬ ДО ТЕБЕ» ЕУГЕНІУША КНАПІКА

Автор(и)

  • Любава Вікторівна Сидоренко

Ключові слова:

камерна кантата, неоромантизм, Катовіцька композиторська школа

Анотація

У статті визначається індивідуальна стильова манера композитора, що полягає в самобутній взаємодії традиційної та новітньої систем музичної інтерпретації поетичного першоджерела, емоційній насиченості, інтонаційно-тематичній яскравості, прагненні до оригінальності драматургійних рішень. Мета статті полягає у дослідженні композиційно-драматургійних та стилістичних особливостей жанру камерної кантати, інтерпретованої катовіцьким композитором Е. Кнапіком, в аспекті теорії неостилів у європейському музичному мистецтві другої половини ХХ століття. Методологія. У статті застосовано методологію та методику системного дослідження, що поєднують когнітивний та аналітичний методи, актуалізовані у процесі дослідження індивідуально-стильової амплітуди камерної кантати Е. Кнапіка. Наукова новизна статті полягає у тому, що вперше послідовно актуалізується та здійснюється стильова атрибуція жанру камерної кантати на матеріалі новітніх високохудожніх зразків. Висновки. Спостереження, здійснені у статті, дозволяють дійти висновку: камерна кантата в інтерпретації Е. Кнапіка суттєво збагачує сучасні європейські традиції. Новітня модель жанру вирізняється філософським рівнем проблематики, інтелектуалізацією.

Посилання

Павлишин С. С. Музика двадцятого століття. Львів: БаК, 2005. 232 с.

Ярко М. Жанрово-стильові особливості камерних кантат сучасних українських композиторів. Українське музикознавство. Kиїв: Муз. Україна, 1986. Вип. 21. С. 5-16.

Baculewski K. Polska twórczość kompozytorska 1945-1984. Kraków: PWM, 1987. 327 s.

Bahr Н. Die Überwindimg des Naturalismus. Die Wiener Moderne: Literatur, Kunst und Musik zwischen 1890 und 1910. Stuttgard, 1994. S. 199-204.

Bauman Z. Life in Fragments: Essays on Postmodern Morality. London: Blackwell, 1995. 256 p.

Bauman-Szulakowska J., Kadłubiec D., Dziadek M. Ewolucja estetyczna śląskiej twórczości muzycznej XX wieku. Polska muzyka współczesna. Kierunki – Idee – Postawy. Katowice, 2001. S. 11-21.

Bias I. Eugeniusz Knapik. Kompozytor i pianista. Katowice, 2001. 178 s.

Chłopecki A. O dehumanizowaniu i dohumanizowaniu muzyki XX wieku intuicji kilka "zugespitzt" wyrażonych. Muzyka w kontekście kultury. Kraków: AM, 2001. S. 813-819.

Polony L. Jeszcze o nowym romantyzmie. W kręgu muzycznej wyobraźni: еseje, artykuły, recenzje. Kraków: PWM, 1980. S. 212-225.

Wilburg-Marzec Е. Warsztat kompozytorski E. Knapika na podstawie wybranych utworów wokalno-instrumentalnych: рraca magisterska. Katowice: AМ, 1997. Rękopis. 101 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-01