МОДЕЛЬ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ VOCAL COACH У КОНТЕКСТІ НАСТУПНОСТІ НАВЧАННЯ ПІАНІСТА-КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА
Ключові слова:
модернізація освіти, vocal couch, компетентнісний підхід, послідовність, зміст, методи, знання і навикиАнотація
У статті проаналізовано стан сучасної художньої культури з акцентом на модернізацію спеціальної професійної освіти та визначення пріоритетності компетентнісного підходу до виховання конкурентоспроможного фахівця. Впроваджено поняття «vocal coach» («тренер вокалістів»). Виявлено та обгрунтовано умови, зорієнтовані на актуалізацію мотиваційної спрямованості магістрів щодо отримання цього профілю у контексті наступності підготовки піаніста-концертмейстера. Розглянуто зміст і методи цілеспрямованого набуття іманентних знань і навичок «vocal coach», що забезпечує використання всіх ресурсних можливостей процесу навчання. Метою статті є спроба окреслити алгоритм оволодіння відповідними знаннями та уміннями, що постають базовим концептом отримання фаху «vocal coach». Методологія. Застосовано методологію системного аналізу, яка поєднала такі методи: аналітичний (ґрунтовне дослідження процесу підготовки музиканта цього профілю у наукових статтях світової музикознавчої літератури з цього фаху); порівняльний (для розгляду теоретичних питань з метою визначення суті та структури фаху «vocal coach»); герменевтичний (в інтерпретації понять, які стосуються фаху «vocal coach» та низки формулювань, що надають можливості диференціювати аналіз явищ, пов’язаних з цим виконавським різновидом) та обсерваційний (власний педагогічний аналіз та експеримент: аналіз навчального процесу у класах камералістики (zespόł kameralny) музичних навчальних закладів Польщі (Вроцлав, Катовіце, Ченстохова), музичного відділення «Misgav High School» (Ізраїль), впровадження у навчання магістрів Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка у класі концертмейстерства випробувального курсу «vocal coach» з вивченням іноземних мов (4 модулі), основ вокалу на кафедрі сольного та камерного співу (за рахунок педагогічної практики у якості вокаліста-початківця). Висновки. Констатовано необхідність перегляду напрямків підготовки піаніста-концертмейстера в українських музичних вишах у контексті наступності навчання цього музиканта. На підставі аргументації необхідності підготовки vocal coach визначено алгоритм набуття відповідних знань і умінь, що постають фундаментальним підґрунтям отримання цього профілю. Запропоновано концепцію навчання vocal coach як спецкурсу або навчального курсу. Впровадження курсу продиктовано назрілою потребою підготувати конкурентоспроможного фахівця.
Посилання
Савари С. Азбука аккомпанемента: уч. пособие / ред. А. Я. Гросов. Донецк : ООО «Юго-Восток, Лтд», 2005. 72 c. 2. Мур Дж. Певец и аккомпаниатор. Воспоминания, размышления о музыке / пер. с англ. В. Чачавы. М. : Радуга, 1987. 432 с.
Чачава В. Некоторые вопросы обучения концертмейстеров. Фортепиано. 2003. № 2. C. 24–27.
Katz M. Complete Collaborator: the pianist as partner. Oxford: University Press, 2009. 304 p.
Roussou E. An exploration of the pianist’s multiple roles within the duo chamber ensemble. International Symposium on Perfomance Science. Published by the AEC, 2013. P. 511-516.