ХОРОВА СПРАВА ЯК СЕНС ПЕДАГОГІЧНОЇ І НАУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ІРИНИ БЕРМЕС (ДО 65-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ)
Ключові слова:
хорове виконавство, фахова освіта, концертні традиції, музична регіоналістикаАнотація
У статті охарактеризовано діяльність однієї з ключових постатей, багатогранно пов’язаних з вокально-хоровим мистецтвом Дрогобиччини, диригентки, доктора мистецтвознавства, професорки, завідувачки кафедри методики музичного виховання та диригування ДДПУ ім. І. Франка Ірини Бермес. Її досвід і фахові компетенції зумовили тривала педагогічна та диригентська практики, у її доробку - численні дослідження і розвідки, підручники, посібники, монографії, які розкривають вузькі, спеціальні проблеми та узагальнюють масштабні пласти наукового пошуку. Однак педагогічні, творчі та наукові напрацювання І. Бермес досі не були об’єктом наукового аналізу. Метою статті є виявити взаємозв’язки дослідницької й практичної діяльності Ірини Бермес із закоріненими традиціями хорового мистецтва регіону, конкретизувати їх джерела, напрямки й перспективи. Будучи виплеканою в лоні Дрогобицької хорової школи як багатогранний фахівець, Ірина Бермес мала змогу засвоїти та осмислити особливості регіональної і національної хорових традицій. Дослідження широкої проблематики, пов’язаної з історією хорового руху, його соціокультурними запитами та викликами, практичним виконавством, фаховою підготовкою, здобутками хорових колективів і напрацюваннями визначних представників хорового мистецтва докорінно змінили уявлення про масштаби та суспільне значення аматорського хорового виконавства і роль музичної підготовки в освітньому процесі регіону. Маючи змогу поєднувати працю у фахових осередках різного рівня кваліфікації, І. Бермес має змогу не лише передавати свій досвід учням і студентам, але й розробляти стратегії тяглості, послідовної та планомірної етапності фахової підготовки, розгортати нові перспективні напрямки наукової, просвітницької, мистецької роботи для прийдешніх поколінь діячів музичного мистецтва краю.
Посилання
Бермес І. Л. Український хоровий рух у контексті соціокультурних процесів ХІХ – початку ХХІ століття: дис. … д-ра мистецтвознав.: 26.00.01. Дрогобич, 2014. 435 с.
Бермес І. Л. Хорове життя Дрогобиччини першої половини ХХ ст. в контексті духовного розвитку Галичини: дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03. Дрогобич, 2004. 207 с.
Бондзяк Б., Чумак Ю. Відділ хорового диригування: безкраїсть почуттів у злеті голосів. Офіційний сайт Дрогобицького музичного коледжу імені В. Барвінського. URL: http://new.ddmu.org.ua
Дрогобицькому державному музичному училищу ім. В.Барвінського – 60 / Упоряд. М. Ластовецький. Дрогобич: Коло, 2005. 80 с.
Історія Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка в іменах. Дрогобич: Коло, 2005. 224 с.
Кальченко С., Пилип’юк В. Наші випускники – наша гордість. До 45-річчя педагогічної та творчої діяльності викладача по класу скрипки Дрогобицької дитячої музичної школи № 1 Олександра Меркулова. Галицька зоря. 2012. 7 березня. URL: https://hal-zoria.io.ua/s200114/ nashi_vipuskniki_nasha_gordist
Костів І. Дрогобицький музичний коледж імені Василя Барвінського в культурному житті України. Дрогобицький краєзнавчий збірник. 2017. Спец. вип. 3. С. 354-361. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ dkz_2017_Spets.vip.3_34