КОМУНІКАТИВНИЙ КОМПОНЕНТ КАМЕРНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНОГО МУЗИЧНОГО ВИКОНАВСТВА В ПСИХОЛОГІЧНОМУ АСПЕКТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2310-0583-2023-50-04

Ключові слова:

комунікативний компонент, камерно-інструментальне музичне виконавство, особистісний потенціал, предиспозиції самосвідомості музиканта, Я-концепт виконавця-ансамбліста

Анотація

Спілкування та комунікація відіграють важливу функцію в камерному ансамблі. Проблематика теорії та методика формування музичного, зокрема камерно-інструментального виконавства, а особливо його комунікативний компонент, є надзвичайно актуальною. Саме досліджуючи комунікативний компонент, кристалізуємо постулат специфіки спілкування в контексті колективного музикування, за основу якого взято різноманітні психологічні характеристики особистості та можливості проекцій даних теорій саме в галузь камерно-ансамблевого виконавства. Висвітлюються умови ефективного розкриття особистісного потенціалу музиканта-виконавця в контексті проекції психології мистецтва у розбудову виконавської інтерпретації музичного твору в галузі камерно-ансамблевого музикування. Формується визначення камерно-ансамблевого музикування як форми колективної музичної діяльності, яка виявляє знання, вміння і навички всіх учасників колективу в процесі емоційно-виразного, інтерпретаційно визначеного та ансамблево-узгодженого виконання музики. Камерними ансамблями, в яких налагоджена комунікація, досягаються довготривалі продуктивні музикування, що є запорукою апроксимації втілення вищого ансамблевого «Я». На прикладі типології особистостей К. Юнга, а також похідної типології І. Мейєрс-К. Бріггс, формується концепція диференціації типів особистостей, спроектованих в галузь камерного ансамблю. Демонструється трансформаційний погляд на розвиток сучасного виконавського мистецтва, де вагомого значення у дослідженні специфіки розвитку камерно-інструментального виконавства набувають процеси розвитку особистісного потенціалу виконавця-ансамбліста як підґрунтя створення колективної інтерпретаційної моделі виконання музичного твору.

Посилання

Максимова О.О. Гуманізація відносин як умова формування успішної особистості дошкільника (в контексті ідей В.О.Сухомлинського) : Збірник наукових праць Житомирського державного університету / за заг. ред. проф. М.В. Левківського. Житомир, 2013. С. 121–125.

Рябова О.В. Формування музично-стильових уявлень підлітків у колективному музикуванні : автореф. дис … канд. пед. наук : 13.00.02. Суми, 2021. 23 с.

Шумська О.О., Олешко В.Л., Олешко Т.Є. Теорія і методика ансамблевого виконавства : навч.-метод. посіб. Харків : Комун. заклад «Харк. гуман.-пед. акад.» Харк. обл. ради 2020. 108 с.

Харріс Г. 8 типів особистості з Карлом Густавом Юнгом Blog About Science, Education, Culture And Lifestyle. URL: https://uk.warbletoncouncil.org/tipos-personalidad-carl-gustav-jung-6974#menu-1 (дата звернення: 25.05.2023).

Типи особистості 16 Personalities. URL: https://www.16personalities.com/uk/typy-osobystosti (дата звернення: 23.05.2023).

Що таке тип особистості і як визначити свій. URL: https://newsdaily.org.ua/4272-shcho-take-tip-osobistosti-i-yakviznachiti-sviy.html#header_75037_0 (дата звернення: 26.05.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-14