МУЗИЧНО-МИСТЕЦЬКИЙ ФЕСТИВАЛЬ У ГАНТЕРІ 1983-2004 РОКІВ У ПЕРІОД ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ІГОРЯ СОНЕВИЦЬКОГО (НА ОСНОВІ АРХІВНИХ МАТЕРІАЛІВ)
Ключові слова:
архівні матеріали, Гантер, Ігор Соневицький, концертні програми, музично-мистецький фестиваль, українська діаспораАнотація
Мета роботи. Метою статті є характеристика музично-мистецького фестивалю в Гантері з позиції його змісту, значення для розвитку української культури та високого рівня організації Ігорем Соневицьким. Методологія дослідження поєднує застосування аналітичного та компаративного методів роботи, що дозволило розкрити оригінальність вказаного проекту, його високий професійний рівень і залучення відомих українських мистців. Наукова новизна статті полягає у виявленні особливостей фестивалю з позиції аналізу змісту концертних подій, участі в них яскравих особистостей, забезпечення високого виконавського рівня і різних мистецьких практик в контексті приналежності до української культури. Дослідження проведено на основі скрупульозної аналітики матеріалів архіву І. Соневицького: програм фестивалю, сезонних буклетів, концертних брошур, скриптів радіопередач «Голос Америки», епістолярію та оцифрованого відеозапису фестивального концерту 1997 року1,, що забезпечило отримання переконливих свідчень про вагомість досліджуваного культурно-мистецького проекту, професіоналізм його учасників, оригінальність національної позиції, спрямованої на пропаганду української спадщини та піднесення культурного життя як української діаспори так і значної частини місцевого населення.
Висновки. Організація Ігорем Соневицьким музично-мистецького фестивалю в Гантері сприяла активному пропагуванню української культури на теренах Північноамериканського континенту. В програмах концертного репертуару звучали українські твори, а молоді українські композитори та виконавці отримали можливість співпрацювати з відомими іноземними митцями. Окрім української діаспори, різнонаціональний склад місцевого населення також отримав нагоду пізнати самобутність української культури, її етнічні звичаї та особливості. В такий спосіб, завдяки досконалим організаційним здібностям Ігоря Соневицького, відбувалася активна інтеграція національного мистецтва у широкий простір світової культури.
Посилання
Карась Г. Музична культура української діаспори у світовому часопросторі ХХ ст.: моногр. Івано-Франківськ: Тіновіт, 2012. 1164 с.
Павлишин С. Ігор Соневицький. Львів: БаК, 2005. 120 с.
Павлишин С. Тиха музики молитва. Львів: БаК, 2010. 165 с.
Інститут церковної музики Українського католицького університету (УКУ), Львів. Архів І. Соневицького:
Фонд програм різноманітних концертних заходів 1940 – 2000-х рр.:
- Буклети 1985-2000 рр. Центру української культури в Гантері.
- 8 брошур Центру української культури в Гантері.
- Програмка 12-го сезону Центру української культури в Гантері 1993 року
- Програмка 7-го сезону Центру української культури в Гантері
- Програмка 15-го сезону Центру української культури в Гантері
Фонд листування Ігоря Соневицького:
- Довгань С. Лист до І. Соневицького [дата не вказана], Балтімор. Автограф. 1 арк.
- Медіатека: Відеозапис концерту в Гантері 1997 року, відеокасета VSH.