ОПЕРНЕ МИСТЕЦТВО ПІНГ У ПРОВІНЦІЇ ГУАНДУН В ТРАДИЦІЯХ ТА СУЧАСНОСТІ

Автор(и)

  • Ке Лун

Ключові слова:

музично-театральне мистецтво Китаю, опера пінг, театр тіней, оркестр барабанів, наспіви ерхуан і сипіндяо

Анотація

Для вивчення історичних витоків опери пінг, її відмінних від пекінської опери ознак та сучасного розвитку у Гуаньчжоу було вирішено такі завдання: вияснено традиції існування у провінції Гуандун окремих різновидів пекінської опери; досліджено витоки формування опери пінг та тенденції розвитку в ній давніх музично-театральних жанрів; з’ясовано відмінні від пекінської опери особливості музичної мови; охарактеризовано особливості вокального інтонування, оркестрового супроводу та символіки значень. Аналіз опер пінг було здійснено на підставі перегляду їх постановок у театрах Гуаньчжоу. Розробка методології дослідження ґрунтується на принципі історизму, що спрямований на розкриття комплексної сутності опери пінг у минулому та сучасності. Такий підхід дозволив проаналізувати шлях виникнення опери пінг та взаємодію з іншими жанрами музично-театральної спадщини Китаю. Для цього використано комплекс методів: аналітичний – для здійснення об’єктивного аналізу процесів театрального життя провінції Гуандун; хронологічний – для визначення основних етапів становлення та розвитку опери пінг; системний – при комплексному аналізі здобутків музично-театрального мистецтва; музикознавчо-описовий – для вивчення музичного матеріалу прослуханих опер. Опера пінг являє собою елітарний синтетичний вид мистецтва. Вона акумулювала в собі традиції стилю куньшанської п’єси, народного стилю співу провінцій Хебей і Шеньсі, використання основних атрибутів пекінської опери, елементів театру тіней та мистецтва гри великого колективу на барабанах. Практичне значення дослідження полягає у можливості використання його матеріалів у подальших дослідженнях із проблем музичної культури регіонів Китаю. Оригінальність – у першості дослідження опери пінг як багатоскладового мистецтва.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-01