ОБЛАСНЕ ОБ’ЄДНАННЯ САМОДІЯЛЬНИХ КОМПОЗИТОРІВ ЯК ВАЖЛИВИЙ ОСЕРЕДОК РОЗВИТКУ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ЗАПОРІЖЖЯ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТЬ

Автор(и)

Ключові слова:

Запоріжжя, музична культура, обласне об’єднання самодіяльних композиторів.

Анотація

Мета дослідження. Проаналізувати діяльність Обласного об’єднання самодіяльних композиторів (ООСК) в контексті розвитку музичної культури Запорізького регіону другої половини ХХ – початку ХХІ століть. Методологія дослідження полягає у застосуванні джерелознавчого методу – при вивченні архівних документів та матеріалів; аналітичного – при аналізі творчої діяльності об’єднання; культурно-історичних методів – для осмислення взаємозв’язків між історичними та мистецькими процесами в регіоні досліджуваного історичного періоду. Наукова новизна. Систематизовані та проаналізовані документи та матеріали, наукові та публіцистичні видання, в яких містяться відомості щодо діяльності ООСК. Введені до наукового обігу архівні матеріали збагачують знання про різнобічні аспекти розвитку музичної культури Запоріжжя. Висновки. В досліджуваний історичний період ООСК є творчим осередком, що активно впливає на розвиток музичної культури Запоріжжя. Від початку своєї діяльності у 1952 р. робота ООСК є систематичною, чітко організованою і скерована в напрямку активізації, розвитку, вдосконалення та популяризації аматорської композиторської творчості на теренах регіону. Специфікою діяльності ООСК в радянський період є її орієнтація на масового слухача, чому сприяє значна інтенсивність творчих звітів членів об’єднання в містах та селах регіону, робота під керівництвом його представників народних університетів культури, активне впровадження творів композиторів в репертуар творчих колективів регіону. В творчості композиторів Запоріжжя періоду незалежності України оновлюється образно-художній зміст, урізноманітнюється фактура та музична стилістика. Композитори активно звертаються до народних джерел та регіональної тематики.

Посилання

Антоненко О. М. Хорова культура Запорізького краю ХХ – початку ХХІ століть в аспектах музичної регіоналістики : дис. … канд. мистецтвознавства : 26.00.01 / Нац. академія керівних кадрів культури і мистецтв. Київ, 2014. 296 с.

Грушкіна С. В. Жанрово-видова специфіка мистецтв Запорізького Приазов`я в культурному просторі регіону (остання третина ХХ – початок ХХI століть) : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 26.00.01. Мелітополь, 2016. 22 с.

ДАЗО. Ф. Р–2006, спр. 672, 26 арк.

ДАЗО. Ф. Р–2006, спр. 709, 87 арк.

ДАЗО. Ф. Р–2006, спр. 735, 205 арк.

ДАЗО. Ф. Р–2006, спр. 832, 142 арк.

ДАЗО. Ф. Р–2006, спр. 883, 89 арк.

ДАЗО. Ф. Р–2006, спр. 895, 94 арк.

ДАЗО. Ф. Р–2006, спр. 40, 16 арк.

Жульєва Л. В. Музична історія Запоріжжя. Композитори Запоріжжя : веб. сайт. URL: http://compoz-zp.narod.ru/index/istorija/0-43

Жульева Л. В. Композиторы Запорожья : информационный справочник. Запорожье, 2005. 42 с.

Мартинюк Т. В. Музичний професіоналізм Північного Приазов’я ХІХ–ХХ століть. (П’ять поглядів на геосоціокультурну динаміку Запорізького краю) : монографія. Мелітополь : Видавничий будинок Мелітопольської міської ради, 2003. 608 с.

Пісняри землі Запорізької : з досвіду роботи обласного об’єднання самодіяльних композиторів / упор. С. М. Короташ, Г. П. Павлик. Запоріжжя: Комунар, 1981. 6 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-10