КОНЦЕРТНІ АФІШІ ЯК ІНФОРМАЦІЙНЕ ДЖЕРЕЛО ДОСЛІДЖЕННЯ ФОРТЕПІАННОГО ВИКОНАВСТВА КИТАЮ ПОЧАТКУ 1980-х РОКІВ

Автор(и)

Ключові слова:

концертні афіші, інформаційне джерело дослідження, Культурна революція, фортепіанне мистецтво, виконавський репертуар, світова культура.

Анотація

Метою статті є дослідження афіш концертів китайських піаністів у Європі та США на початку 1980-х років з метою доведення значення ролі китайських піаністів у відродженні фортепіанного виконавства Китаю відразу після закінчення Культурної революції, у популяризації своєї культури та зацікавленні Заходу китайською музикою. У контексті творчих доль проаналізовано тексти афіш найпоказовіших концертів Лю Шикуня, Інь Ченьзуна, Лі Мінцяна, Чжоу Луна, Чень Ї у Європі та Північній Америці. Методологія дослідження базується на комплексному поєднанні методів: історичного – при дослідженні історичних процесів періоду Культурної революції, що вплинули на творчі долі та світогляд китайських піаністів; ретроспективного – при аналізі джерел; джерелознавчого – при опрацюванні матеріалів архівних афіш та наукових джерел для відтворення панорами концертної діяльності китайських піаністів на Заході на початку 1980-х років. Історичний підхід у комбінації з аксіологічним методом дозволили виявити сутність художніх пріоритетів китайських піаністів, що безпосередньо торкаються їх репертуару. Наукова новизна полягає у тому, що авторкою вперше віднайдено і систематизовано концертні афіші китайських піаністів означеного періоду, здійснено аналіз виконавського репертуару і доведено визнання найвищого рівня їх професійної майстерності у світі. Висновки. Аналіз концертних афіш провідних китайських піаністів Лю Шикуня, Інь Ченьзуна, Лі Мінцяна, Чжоу Луна, Чень Ї дозволив повніше розкрити аспекти їх концертної діяльності у період першого десятиліття після закінчення Культурної революції у Китаї, розширити знання про їх роль у відродженні фортепіанного виконавства Китаю відразу після її закінчення, довести роль цих піаністів у популяризації своєї національної культури у світі та приверненні пильної уваги Заходу до китайської музики. Також аналіз афіш дозволяє ствердити, що своєю концертною діяльністю ці піаністи сприяли зближенню східної і західної музичних культур, доводячи значущість ролі сучасних китайських музикантів у процесах посилення глобалізації світової культури.

Посилання

Ван Анью. Спогади про минуле століття. Шанхай: Шанхайська музика, 2005. 364 с.

Дневник ІІ Международного музыкального конкурса им. П. И. Чайковского. Москва, 1962. 32 с.

Первый международный конкурс пианистов имени П. И. Чайковского. Москва, 1958. 68 c.

Потапова А. Цай Юаньпей и художественное образование. URL: https://magazeta.com/caiyuanpei/ (Дата звернення 11. 01. 20).

Сюньцзи. Висловлювання і афоризми. Пекін, 2004. 214 с.

Янь Чжихао. Типологічні особливості обробок, аранжувань і транскрипцій у фортепіанній творчості китайських композиторів ХХ – початку ХХІ століття. Дис… канд. мист.: 17.00.03. Львів, 2018. 251 с.

The Fryderyc Chopin International Piano Competition. Archival material 1927–2000. URL: http://www.konkursy.miedzynarodowe.chopin.pl/archiwum.php

Xiaole Li. Chen Yi’s Piano Music: Chinese Aesthetics and Western Models. USA, 2003. 380 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-04