ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА БІОГРАФІЯ: ГАРВАРДСЬКИЙ РІК МИРОСЛАВА АНТОНОВИЧА
Ключові слова:
Мирослав Антонович, інтелектуальна біографія, Гарвард, музикологія, українське еміграційне музикознавство.Анотація
Досліджуються напрямки інтелектуальної праці М. Антоновича в його “гарвардський період”, який припадає на 1953 рік ‒ рік його навчання у Гарвардському університеті (Harvard Graduate School of Arts and Sciences). “Гарвардський рік” розширив методологічні та наукові горизонти для подальших досліджень в ділянці музики Ренесансу, заклав історіографічний і джерельний фундамент під майбутні українознавчі студії Антоновича, зокрема впливу української музичної культури на музичні процеси у російській музиці XVII‒XVIII ст.
Посилання
Антонович М. Вокальна культура в Україні в 16–17 ст. // Альманах Гомін України. – Торонто, 1959. ‒ С. 175‒182.
Антонович М. Лист до Павла Маценка від 24 жовтня 1953 року, автограф. ‒ Фонд П. Маценка. ‒ Архів Осередку Української Культури і Освіти у Вінніпезі. – 1 арк.
Антонович М. Лист до Аристида Вирсти від 14 жовтня 1955 року. ‒ Архів М. Антоновича. Листування. – Інститут Літургійних наук УКУ, Львів. ‒ 1 арк.
Антонович М. Лист до Василя Витвицького, Утрехт, 20 грудня 1952, машинописна копія. ‒ Архів М. Антоновича. ‒ 1 арк.
Антонович М. Лист до П. Маценка від 10 травня 1953 року, Кембридж, автограф. ‒ Фонд П. Маценка. ‒ Архів Осередку Української Культури і Освіти у Вінніпезі. – 1 арк.
Антонович М. Лист до П. Маценка від 11 липня 1953 року, автограф. ‒ Фонд П. Маценка. ‒ 1 арк.
Антонович М. Лист до П. Маценка від 12 квітня 1953 року, Кембридж, автограф. ‒ Фонд П. Маценка. ‒ 1 арк.
Антонович М. Лист до П. Маценка від 22 грудня 1952, Утрехт, авторизована машинописна копія. ‒ Архів М. Антоновича. ‒ 1 арк.
Антонович М. Лист до П. Маценка від 25 травня 1959 року, Утрехт, машинописна копія. ‒ Архів М. Антоновича. ‒ 1 арк.
Антонович М. Лист до П. Маценка від 26 березня 1973 року. ‒ Архів М. Антоновича. ‒ 1 арк.
Антонович М. Лист до П. Маценка від 30 травня 1953, Кембридж, автограф. ‒ Фонд П. Маценка. ‒ 1 арк.
Антонович М. Лист до П. Маценка від 7 березня 1953 року, Кембридж, автограф. ‒ Фонд П. Маценка. –1 арк.
Антонович М. Лист до П. Маценка від 9 грудня 1953, автограф. ‒ Фонд П. Маценка. – 2 арк.
Антонович М. Між двома світовими війнами. Спогади. ‒ Ч. 2. ‒ Київ 2003. – 538 с.
Антонович М. Українські співаки на Московщині в 17 ст. // Записки НТШ. ‒ т. СLХІХ (=Збірник на пошану Зенона Кужелі). ‒ Париж 1961. ‒ С. 301‒315.
Антонович М. Щоденник. ‒ Автограф та авторизований машинопис. ‒ Архів М. Антоновича. ‒ Інститут Літургійних наук УКУ. ‒ Львів.
Блашків О. Українські вчені у формуванні американської славістики після Другої світової війни: приклад Дмитра Чижевського // Людинознавчі студії: зб. наук. праць Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. Івана Франка: Сер.: Філософія. ‒ 2012. ‒ Вип. 26. ‒ С. 180‒195.
Валевский А. Основания биографики. ‒ Київ: Наукова думка, 1993. ‒ 109 с.
Валявко І. Архіви та бібліотеки Дмитра Чижевського як творча лабораторія мислителя та важливе джерело біографічного дослідження // Українська біографістика= Biogra-phistica Ukrainica: зб. наук. праць / НАН України, Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського, Ін-т біографічних досліджень. – Київ 2011. – Вип. 8. – С. 264‒279.
Велімірович М. Лист до М. Антоновича від 22 лютого 1955 року. ‒ Архів М. Антоновича. Листування. – Інститут Літургійних наук УКУ, Львів. ‒ 1 арк.
Гординський С. Одинадцять днів на океані. Листки із щоденника // Арка. ‒ Мюнхен: Видавництво «Українська трибуна», 1948. – Ч. 1 (7) – С. 37‒40.
Граб У. «Світ людей науки»: інтелектуальний діалог (на матеріалі епістолярію Мирослава Антоновича) // Laudatio : Ювілейна збірка на пошану професора Юрія Ясіновського. ‒ Львів: Видавець Тарас Тетюк, 2014. – С. 194‒210.
Граб У. До «історії намірів» українського еміграційного музикознавства // Вісник Прикарпатського університету. Мистецтвознавство. ‒ Івано-Франківськ: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2014. – Вип. 28-29. ‒ Ч. І. ‒ С. 128‒135.
Граб У. Листи Мирослава Антоновича до Адольфа Хибінського // Musica humana: Збірник наукових статей кафедри музичної медієвістики та україністики. ‒ Львів 2010. ‒ Ч. 3. ‒ С. 23‒60.
Граб У. Олександр Кошиць у епістолярному дуеті Павла Маценка та Мирослава Антоновича // Студії мистецтвознавчі. – Київ: Видавництво ІМФЕ, 2013. ‒ Ч. 3/4 (43/44). ‒ С. 148‒157.
Граб У. Українське у «Візантійському хорі» з Утрехту: до питання спадкоємності виконавського стилю // Українська музика. ‒ Львів 2014. ‒ Ч. 21 (12). ‒ С. 46‒55.
Гринько М. Огляд публікацій ілюстрованого журналу «Екран» (Чикаго, США – 1961–1990) [Електронний ресурс] Режим доступу: http://vuam.org.ua/uk
Екслібриси гарвардських меценатів // Свобода. ‒ 23 квітня 1981 (№ 76). ‒ С. 4.
Єкельчик С. Імперія пам’яті. Російсько-українські стосунки в радянській історичній уяві. – Київ: Видавництво «Часопис “Критика”», 2008. – 303 с.
Луців В. Рецензія на монографію М. Антоновича «Україна і візантійський обряд», машинописна копія. – Архів М. Антоновича. Листування. – Інститут Літургійних наук УКУ, Львів. ‒ 5 арк.
Маценко П. В тіні перебільшувань // Новий шлях. ‒ 9 жовтня 1953. ‒ Ч. 78. ‒ С. 3; 12 жовтня 1953. ‒ Ч. 79. ‒ С. 3.
Маценко П. Лист до М. Антоновича від 29 квітня 1953, Вінніпег, авторизований машинопис. ‒ Архів М. Антоновича. ‒ 1 арк.
Маценко П. Моя праця в Українськім Народнім Домі // Маценко Павло. Музиколог, композитор і громадський діяч. – Збірник на пошану 90-ліття народин. – Торонто: Видання Українського національного Об’єднання Канади, 1992. – 242 с.
Менжулін В. Біографічний підхід в історико-філософському пізнанні. Монографія. ‒ Київ: НаУКМА; Аграр Медіа Груп, 2010. ‒ 455 с. 35. Новоженець Г. Образотворче мистецтво української діаспори 1940-1970 років: поліваріантність художнього досвіду. – Львів: Вид-во «Кальварія», 2015. ‒ 280 с.
Пріцак О. Чому катедри українознавства в Гарварді? Вибір статей на теми нашої культурної політики (1967-1973). Кембридж, Масс. – Ню Йорк, Н. Й.: Фонд Катедр Українознавства (ФКУ) 1973. – 188 с.
Пьеге-Гро Н. Введение в теорию интертекстуальности : пер. с фр. ‒ Москва: ЛКИ, 2008. ‒ 240 с. [Електронний ресурс]. Доступно за адресою: http://abuss.narod.ru/Biblio/piegegro.htm .
Шерех Ю. Пороги і запоріжжя // Шерех Ю. Третя сторожа. Література. Мистецтво. Ідеології. Балтимор-Торонто: Українське незалежне видавництво «Смолоскип» ім. В. Симоненка, 1991. – С. 205-234.
Ясь О. Українська зарубіжна історіографія 1945‒1991 рр. у світлі рефлексів її репрезентантів // Ейдос. Альманах теорії та історії.– Київ: НАН України, 2005. – Вип.1. – С. 333‒357.
Antonowycz M. Ukrainische geistliche Musik. Ein Beitrag zur Kirchenmusik Osteuropas. ‒ München 1990.
Antonowycz M. Oekraїne en de Byzantijnse ritus. ‒ Hoensbroek 2000. ‒ 368 с.
Bukofzer M. The Place of Musicology in American Institutions of Higher Leaning. – The Liberal Arts Press, New York, 1957. ‒ С. 52. [Електронний ресурс] Режим доступу: http://www.ams-net.org/resources/The_Place_of_Musicology.pdf
Dahlhaus Carl. Podstawy historii muzyki / перекл. з нім. ‒ Warszawa: WUW, 2010.‒ 196 с.
Forbes Elliot. A History of Music at Harvard to 1972. ‒ Department of Music Harvard University 1988. ‒ 246 р.