«ЗОЛОТО РЕЙНУ» РІХАРДА ВАГНЕРА ЯК ОБ’ЄКТ СТУДЕНТСЬКОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ (Постановка Інституту музичної педагогіки при Вищій школі музики і театру ім. Фелікса Мендельсона-Бартольді в Лейпциґу. Рефлексії з особистого досвіду)
Ключові слова:
опера, режисерське рішення, музична педагогіка, співпраця студентів і педагогів, музично-сценічні постановки.Анотація
В статті розглядається стратегія і процес підготовки постановки опери Р. Вагнера «Золото Рейна» силами професіоналів та учнів гімназій. Розглядаються засади співпраці майбутніх вчителів музики – студентів напрямку музичної педагогіки у Вищій школі музики і театру ім. Фелікса Мендельсона-Бартольді в Лейпциґу, їх педагогів, що координували та керували процесом підготовки опери до сценічного втілення. Вказується, що найважливішим критерієм вибору запланованої форми педагогічної роботи є те, що студенти особисто співпереживають складний оперний шедевр, починають розуміти його «зсередини» як виконавці, режисери, таким чином, отримують безцінний досвід для майбутніх творчих ініціатив у своїй професійній діяльності. Винятково позитивний ефект такої співпраці досягається тим, що учні (діти та молодь) також беруть активну участь у підготовці вистави та виступах.