НАЦІОНАЛЬНЕ ЯК «ОДИНИЧНЕ» В МУЗИЧНІЙ КУЛЬТУРІ ГАЛИЧИНИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХІХ СТОЛІТТЯ
Ключові слова:
категорія «одиничного», галицький «музичний діалект», творчість М. Вербицького та І. Лаврівського.Анотація
Творчість галицьких композиторів першої половини ХІХ століття розглядається крізь призму категорії «загального», «особливого» та «одиничного». Стверджується, що русько-українська ідентичність, на відміну від «віденської» як «загальної», представлена тут категорією «одиничного», будучи втіленням її своєрідності та індивідуальності.
Посилання
Бродель Ф. Ідентичність Франції. Простір та історія. Книга 1. ‒ Пер. з фр. С. Глухової. ‒ Київ, Вид-во Жупанського, 2013. ‒ 368 c.
Випих-Ґавронська А. Українська музика у польському театрі Львова до 1918 року / пер. з польської Л. Кияновської // Українська музика. ‒ Ч. 2 (12), Львів, 2014. ‒ С. 108–116.
Гобсбаум Е. Вступ / Винайдення традиції / За ред. Е. Гобсбаума та Т. Рейнджера; Пер. з англ. М. Климчука – 2-ге вид. ‒ Київ, Ніка-Центр, 2010. ‒ С. 12–28.
Гошовский В. У истоков народной музыки славян. Очерки по музыкальному славяноведению. ‒ Москва, Советский композитор, 1971. ‒ 305 с.
Грица С. Мелос української народної епіки. ‒ Київ: Наукова Думка, 1979. ‒ 247 с.
Зінків І. Я. Бандура як історичний феномен: монографія. ‒ Київ, ІМФЕ імені М. Т. Рильського, 2013. ‒ 448 с.
Івашкевич Я. Шопен / Пер. з пол. Й. Й. Брояка. ‒ Київ, Муз. Україна, 1989. ‒ 208 c.
Кияновська Л. «Перемиська школа» як культорологічний феномен // Вісник Львівського університету, Серія мистецтво. ‒ Львів, 2007. ‒ Вип. 7. ‒ С. 65–72.
Кудринецький С. Жанрово-семантичний простір коломийки в українській музиці. Автореф. дис. канд. мистецтвознавства. ‒ Львів, 2013. ‒ 19 с.
Ляшенко І. Національні традиції в музиці як історичний процес. ‒ Київ, Музична Україна, 1973. ‒ 325 c.
Людкевич С. Іван Франко і музика // Дослідження, статті, виступи. ‒ Т 1. Упорядкування, редакція, вступна стаття і примітки З. Штундер. ‒ Львів, Дивосвіт, 1999. ‒ С. 273–277.
Людкевич С. Михайло Вербицький та українська суспільність // Дослідження, статті, виступи. ‒ Т 1. ‒ С. 345–348.
Певзнер Н. Английское в английском искусстве / Пер. с англ. О. Р. Демидовой, Л. Н. Житковой. ‒ СПб., Азбука-классика, 2004. ‒ 320с. 14. Середа О. Ruś będzie tańczyć! «Руські бали» у Львові як фактор польсько-українських взаємин у Галичині кінця 40-х – 60-х років XIX ст. // Львів: місто – суспільство – культура. Т. 6 / Ред. О. Аркуша і М. Мудрий (Вісник Львівського університету. Серія історична. Спеціальний випуск). ‒ Львів, 2007. ‒ С. 310–332.
Чорновол І. Нариси з історії Галичини. ‒ Львів, Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича, 2017. ‒ 432 c.
Kudryk B. Dzieje ukraińskiej muzyki w Galicji w latach 1829–1873; przygot., opatrz.: Jurij Jasinowski, Włodzimierz Pilipowicz. ‒ Przemyśl : Południowo-Wschodni Instytut Naukowy w Przemyślu, 2001. ‒ 136 s.