ЖАНРОВІ ТЯЖІННЯ ПОСТАНОВОК ОПЕРИ-БАЛЕТУ «ВІЙ» В. ГУБАРЕНКА ЗА ПОВІСТЮ М. ГОГОЛЯ
Ключові слова:
жанр в музиці, опера-балет, постановка опери, містерія, видовищність опери-бароко, В. Губаренко, опера-балет «Вій».Анотація
Досліджуються жанрово-типологічні переплетіння створеної за музикою В. Губаренка й тематикою повісті М. Гоголя опери-балету «Вій» у постановці Одеського театру опери та балету. Розглянуто жанрово-стильові складові повісті у співвіднесенні з ідеєю вистави-фантасмагорії у постановці Г. Ковтуна у зв’язку з потребами актуального оновлення композиції з позицій сучасного мистецтва. Охарактеризовані стильові типології вистави з позиції постмодерністського тяжіння до видовищності.
Посилання
Асафьев Б. Музыкальная форма как процесс. – Москва-Ленинград: Музыка, 1971. – 379 с.
Гегель Г. Лекции по истории философии… см. «Дух своего времени» Der Geist seines Zeit https: // ru.wikipedia.org / wiki / Дух_времени.
Маркова О. Поняття «інтонаційної ідеї» в світлі соціально-культурологічного підходу // Українське музикознавство. – Вип. 22. – Київ, 1987. – С. 23– 30.
Муравська О. Нариси з історії зарубіжної музичної культури. Вип.1. – Одеса: Друкарський дім, 2010. – 214 с.
Наливайко С. Українська індоаріка. – Київ: Євшан-зілля, 2007. – 640 с.
Новицкий Я. Народная память о Запорожцах. Предания и рассказы, собранные в Екатеринославщине 1875–1905 г. Репринтное воспроизведение издания 1911 года. – Рига: Спридитис, 1990. – 120 с.
Ковтун Г. Интервью (2014). (http://opera.odessa.ua/ru/repertuar/operi/viy.html)
Флоренский П., о. Из Богословского наследия // Богословские труды, XVII. – Москва, 1972. – С. 85–248.