ДЗВОНІННЯ У ФОРТЕПІАННІЙ МУЗИЦІ КИТАЮ (НА ПРИКЛАДІ ТВОРУ КИТАЙСЬКОГО КОМПОЗИТОРА ВАН ЦЗЯНЬЧЖОНА «ТРИ ВАРІАЦІЇ НА ТЕМУ МЕЛОДІЇ ЦВІТІННЯ СЛИВИ»)

Автор(и)

Ключові слова:

дзвоновість, фортепіанна музика Китаю, творчість Ван Цзяньчжона.

Анотація

Мета статті – дослідити китайську дзвонову музику та її відображення у фортепіанній творчості китайського композитора Ван Цзяньчжона. Особлива увага привернута до конструктивних особливостей китайского дзвону та його різновидів. Розглянуто специфіку техніки звуковидобування на китайських дзвонах та відображення імітації їх звучання у фортепіанній музиці. Методологія дослідження базується на комплексному поєднанні різних методів, з акцентом на музикознавчо-аналітичному, теоретичному та історичному підходах. Наукова новизна полягає у тому, що автором вперше проаналізовано взаємозв’язок китайських традицій дзвоновості із сучасними композиторськими техніками. Це дало можливість по-новому інтерпретувати звучання китайських фортепіанних творів в контексті східних та західних традицій музикування. Висновки. Результати дослідження показали, що на сьогодні проблематика дзвонової імітації у фортепіанній музиці вивчена недостатньо, а китайська фортепіанна музика містить цікаві зразки творів, в яких присутні імітації дзвонінь. Розкриття фактурних та сонористичних можливостей фортепіано сприяло новому трактуванню ладових особливостей китайського пісенного та інструментального фольклору.

Посилання

http://wiki.china.org.cn/wiki/index.php/Ancient_bells (дата звернення 5.06.2019)

http://www.uh.edu/engines/epi1676.htm (дата звернення 3.06.2019)

https://en.wikipedia.org/wiki/Tomb_of_Marquis_Yi_of_Zeng (дата звернення 3.06.2019)

Бянь Мэн. Очерки становления и развития китайской фортепианной культуры: автореф. дис. ... канд. искусcтвоведения: 17.00.02. СПб, 1994. 22 с.

Ван Ин. Претворение национальных традиций в фортепианной музыке китайских композиторов XX–XXI веков: автореф. дис. …канд. искусствоведения: 17.00.02. СПб, 2008. 24 с.

Goodman H. Tintinnabulations of Bells: scoring-prosody in third-century China and its relation-ship to Yüeh-fu party music. The Journal of American Oriental Society. Vol. 126. №. 1. 2006. P. 27–49.

Жан Цянь. Чарівна мелодія цвітіння сливи. (2016) URL: https://archive.shine.cn/feature/ beats-of-history/ Enchanting-symphony-of-plum-blossom/shdaily.shtml (дата звернення 5.06.2019)

Лу Цзе. Концептосфери китайської програмної фортепіанної музики ХХ –початку ХХІ ст. Дис. …канд. мист-ва: спец. 17.00.03. Львівська нац. муз. акад. ім. М. Лисенка. Львів, 2017. 187 с.

Chen Xi. Chinese piano music: an approach to performance. Doctoral Dissertation. Louisiana State University, 2012. pp. 42-43. URL: https://digitalcommons.lsu.edu/gradschool_dissertations/2153 (дата звернення 5.06.2019).

Чжоу Дапін. Теоретичні аспекти дослідження жанрових особливостей фортепіанних творів китайських композиторів. Аспекти історичного музикознавства. Одеська нац. муз. академія ім. А. В. Нежданової. Вип. ХІV. Одеса, 2018. C. 180-206.

Янь Чжихао. Типологічні особливості обробок, аранжувань і транскрипцій у фортепіанній творчості китайських композиторів ХХ – поч. ХХІ ст. Дис. …канд. мист-ва: спец. 17.00.03. Львівська нац. муз. акад. ім. М. Лисенка. Львів, 2018. 211 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-19