МЕТОДИЧНІ ПРИНЦИПИ КИТАЙСЬКОГО ПЕДАГОГА ДАНЬ ЧЖАОЇ НА ШЛЯХУ ФОРМУВАННЯ ВИКОНАВСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПІАНІСТІВ (НА ПРИКЛАДІ НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ «НОВІ ШЛЯХИ. БАЗОВИЙ ПІДРУЧНИК ДЛЯ ФОРТЕПІАНО»)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2224-0926-2023-3-4-46-47-9

Ключові слова:

фортепіанна педагогіка, Дань Чжаої, фортепіанна техніка, виконавство, фортепіанна гра, китайські піаністи, фортепіанна освіта, навчальний курс, музична форма, жанр, виражальні засоби

Анотація

Стаття присвячена розгляду методичних принципів навчання гри на фортепіано китайського піаніста Дань Чжаої як одного з найуспішніших педагогів другої половини ХХ – початку ХХІ століття. Здійснено детальний аналіз чотирьох томів навчального курсу «Нові шляхи. Базовий підручник для фортепіано», простежено шляхи поступового формування, засвоєння та практичного опрацювання прийомів та технік фортепіанної гри. Метою статті є виявлення педагогічно-методологічних засад курсу «Нові шляхи. Базовий підручник для фортепіано» Дань Чжаої, специфіки його авторського підходу до викладання фортепіано та особливостей формування виконавських вмінь та навиків майбутнього піаніста-виконавця. Навчальний курс «Нові шляхи. Базовий підручник для фортепіано» базується на багаторічному практичному досвіді головного редактора Дань Чжаої. Цінність підручника полягає у детальному опрацюванні кожного етапу навчання, науковому підході до відбору музичного матеріалу, комплексному підході до виховання особистості учня-піаніста. Пропоновані навчальні матеріали у курсі допомагають розвивати індивідуальні можливості учнів, їх таланти та вміння, дають можливість оволодівати професійними виконавськими навиками, технікою гри на фортепіано, знайомлять із основними засобами музичної виразності та структурою музичного твору. Педагогічні «успіхи» навчального курсу «Нові шляхи» основані на методичному виборі кожного кроку навчання, на створенні індивідуального плану навчання для учнів відповідно до їх здібностей. Методика розвитку навичок гри на фортепіано, запропонована Дань Чжаої в цьому виданні, спрямована на правильне формування виконавських вмінь учнів, поступове вивчення навчального матеріалу, практичне опанування технікою гри на фортепіано. Особлива увага в навчальному курсі зосереджена на використанні творів китайської національної музичної традиції, які допомагають учням-піаністам легко засвоювати теоретичний матеріал.

Посилання

Бянь Мен. Формування і розвиток фортепіанної культури Китаю. Пекін: Хуа Ле, 1996. 181 с. (卞萌 中国钢琴文化之形成与发展. 北京:华乐出版社,1996. 第181页).

Фен Веньці. Історії взаємовпливів китайської та західної музики. Чанша, 1998. 234 с. (冯文琦 中国与西方音乐相互影响的历史 长沙,1998. 第234页).

Чжао Сяошен. Фортепіанне виконавство. Пекін: Народна музика, 1992. 243 с. (赵晓生 钢琴演奏之道。北京:人民音乐,1992.第243页).

Чжао Сяошен. Шляхи до осягнення мистецтва фортепіанної гри. Хунань, 1991. 263 с. (赵晓生 钢琴演奏之道 湖南 :教育出版社,1991. 第263页).

New Paths. Basic Piano Tutorial 1. Enlightenment and entry. The Basic Piano Course for Beginning Students. (Chinese edition) Ed. Dan Zhaoyi. Beijing : Love the People’s Voice Publishing House, 2016. 180 p.

New Paths. Basic Piano Tutorial 2. Enlightenment and entry. The Basic Piano Course for Beginning Students. (Chinese edition) Ed. Dan Zhaoyi. Beijing : Love the People’s Voice Publishing House, 2016. 198 p.

New Paths. Basic Piano Tutorial 3. Music and Technique (Part 1). The Basic Piano Course for Beginning Students. (Chinese edition). Ed. Dan Zhaoyi. Beijing : Love the People’s Voice Publishing House, 2016. 221 p.

New Paths. Basic Piano Tutorial 4. Music and Technique (Part 2). The Basic Piano Course for Beginning Students. (Chinese edition). Ed. Dan Zhaoyi. Beijing : Love the People’s Voice Publishing House, 2016. 232 p.

Zhou Mingsun. Overview of NEW PATHS. Piano Artistry. Issue 6. 2018. Р. 55–58. URL: https://caod.oriprobe.com/issues/1818661/toc.htm.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-14