ТРАНСФОРМАЦІЯ ФОЛЬКЛОРУ В КАМЕРНО-ВОКАЛЬНОМУ ЦИКЛІ ЮРІЯ ІЩЕНКА «КАЛЕНДАРНІ ПІСНІ»
Ключові слова:
Ю. Іщенко, «Календані пісні», камерно-вокальний цикл, неофольклоризм, народно-інтонаційна стилістика, календарно-обрядовий цикл.Анотація
Досліджується вплив мовно-стильового середовища другої половини ХХ століття на розвиток творчої особистості Ю. Іщенка, на формування його світоглядних позицій і звідси – стильових ознак, притаманних музичній мові митця. У „Календарних піснях” автора, як слідування засадам „нової фольклорної хвилі”, в картинно-динамічному плані відтворюється народно-інтонаційна стилістика різних фольклорних жанрів, спостерігається засвоєння та переосмислення практики народного музикування. Стверджується, що у камерно-вокальному циклі «Календарні пісні» композитор створює мелодії на основі трансформування народнопісенних зразків: вузькообсягові поспівки, лади народної музики, поліметричні та перемінноритмічні утворення, ладові мутації, варіантний принцип розвитку.
Посилання
Бенч-Шокало О. Український хоровий спів: актуалізація звичаєвої традиції : навч. посібн. Київ: Український Світ, 2002. 443 с.
Кияновська Л. Стильова еволюція галицької музичної культури ХІХ–ХХ ст. Тернопіль: Астон, 2000. 339 с.
Конькова Г. Некоторые тенденции развития советской музыки 60–70-х годов. Музыкальная культура братских республик СССР : сб. ст. Київ: Музична Україна, 1982. С. 3–28.
Конькова Г. Юрій Іщенко. Київ: Музична Україна, 1975. 43 с. (Творчі портрети українських композиторів).
Павлишин С. Найвизначніша українська композиторка. Наше життя. 1999. № 4 (квітень). С. 5–7.
Правдюк О. Ладові основи української народної музики. Київ, 1961. 191 с.