КОМПОЗИТОРСЬКА РЕЖИСУРА С. ПРОКОФ’ЄВА В ОПЕРІ «ВІЙНА І МИР»
Ключові слова:
театральність, сценічність, опера, драматургія, режисер.Анотація
У статті розкривається одна з найхарактерніших рис музичної творчості Прокоф'єва – його режисерський талант. Відштовхуючись від досягнень, викладених у роботі Р. Берченко, нами проводиться аналіз ремарок в опері Прокоф’єва «Війна і мир». Особлива увага приділяється композиторським прийомам, які тісно пов’язані з режисерськими поглядами як на сюжетну, так і на сценічну виразність оперного твору.
Посилання
Берченко Р. Е. Композиторська режисура М. П. Мусоргського / Р. Е. Берченко. – М.: УРСС, 2003. – 221 c.
Діанова В. М. Діалогічна природа театральної творчості / В. М. Діанова // Методологічні проблеми сучасного мистецтвознавства. – Вип. 3. – Л.: ЛГІТіК, 1980. – С. 89–94.
Долинська О. Б. Театр Прокоф’єва / О. Б. Долинська. – М.: Композитор, 2012. – 380 с.
Карп В. І. Основи режисури / В. І. Карп. – Харків-Єрусалим, 2004. – 264 с.
Москаленко В. Г. Лекції з музичної інтерпретації / В. Г. Москаленко. – Київ: Пляма, 2013. – 271 c.
Покровський Б. А. Роздуми про оперу / Б. А. Покровський. – М.: Радянський композитор, 1979. – 280 с.
Покровський Б. А. Сходинки професії / Б. А. Покровський. – М.: Всеросійське театральне товариство, 1984. – 344 с.
Ростоцький Б. І. Про режисерську творчість В. Э. Мейєрхольда / Б. І. Ростоцький. – М.: Всеросійське театральне товариство, 1960. – 800 с.
Сабініна М. Д. Мусоргський і Прокоф’єв / М. Д. Сабініна // Радянська музика. – М., 1991. – № 4. – C. 25–28.
Ейзенштейн С. М. Обрані твори: Теоретичні дослідження 1945–1948 рр. / С. М. Ейзенштейн. – М.: Мистецтво, 1964. – Т. 3 – 672 с.