МУЗИЧНА ДРАМАТУРГІЯ ЦИКЛУ АНТИФОНІВ «БОГ ГОСПОДЬ»

Автор(и)

  • Наталія Юсипів (с. Тереза)

Ключові слова:

антифон, піснеспів, глас, сакральна монодія, ірмологіон.

Анотація

У статті досліджується музична драматургія циклу осмогласних антифонів Бог Господь. В процесі аналізу виявлено важливі риси мелодичної та ритмічної структур, які сукупно врівноважують і підкреслюють літургійний зміст тексту. Також піснеспів демонструє майже повну тотожність грецької мелодики і ритміки, що добре видно у нотлінійному записі українських ірмологіонів.

Посилання

Канон на В’їхання в Єрусалим руського і болгарського напівів з рукопису кінця XVI ст. // Антологія української церковної музики. – Вип. 2. – Львів, 2011. – 44 с.

Квінлан А. Скрипт до курсу лекцій з літургійного дня. – Львів, 2002. – 13 с.

Матеос Х. Деякі проблеми візантійської утрені // Світло єси, Христе. Богослужіння добового кола. Антологія досліджень. – Львів: Вид-во УКУ, 2012. – С. 181–228.

Скабалланович М. Толковый Типикон: обьяснительное изложение типикона с историческим введением. – Москва: Сретинский монастир, 2004. – 815 с.

Тафт Р. Богослуженння часослова на Сході та на Заході. – Львів: Свічадо, 2014. – 352 с.

Успенский Н. Христианская православная Утреня. Историко-литургический очерк. – Ленинград, 1950.

Цалай-Якименко О. Київська школа музики XVII ст. – Київ-Львів-Полтава: НТШ 2002. – 488 с.

Ясиновський Ю. Українські та білоруські нотолінійні Ірмолої 16–18 ст. – Львів: Місіонер, 1996. - 623 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-09