ЕСТЕТИКО-СТИЛЬОВІ ЗАСАДИ ВИКОНАВСТВА ВІЗАНТІЙСЬКОГО ХОРУ М. АНТОНОВИЧА З ПОГЛЯДУ ІСТОРИЧНО ІНФОРМОВАНОГО НАПРЯМКУ

Автор(и)

  • Євгенія Лазаревич

Ключові слова:

Візантійський хор, М. Антонович, історично інформоване виконавство, київська традиція співу, галицька літургія.

Анотація

Розглядаються засадничі принципи напрямку історично інформованого виконавства, досліджуються естетичні та стильові характеристики виконавського стилю Візантійського хору М. Антоновича. Виявляється ряд ознак, які дають підстави розглядати його з погляду історично інформованого виконавства як «реконструкцію» двох основних традиційних складових українського богослужбового співу, які існували в Україні в кін. XIX – пер. пол. XX ст. – київського лаврського літургійного співу та галицької літургійної традиції хорового співу другої пол. XIX – першої пол. XX ст.

Посилання

Антонович М. Між двома світовими війнами: спогади: у 2 част. / упор. О. Долгий. ‒ Київ: Поліграфіст, 2003.‒ 538 с.

Антонович М. Musica sacra: Зб. ст. з історії української церковної музики. Серія: Історія української музики. ‒ Вип. 3: Дослідження. Львів: Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України, 1997. – 261 с.

Болгарський Д. Києво-Печерський розспів як церковно-співочий феномен української культури: дис. … канд. наук: спец. 17.00.01 «Музичне мистецтво». ‒ Київ: Національна музична академія ім. П. І. Чайковського, 2002.

Зваричук Ж. Богослужбове хорове виконавство Галичини XIX століття. Авторефереат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства. Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України. – Київ, 2009. – 19 с.

Канадські музичні критики про виступи візантійського хору з Утрехту // Українська думка. ‒ № 6 (1762). 20 квітня. ‒ Лондон, 1981. ‒ С. 7.

Костюк Н. Василь Петрушевський і літургійна музика в Україні наприкінці ХІХ – початку ХХ століття // Українська музика: науковий часопис ЛНМА ім. Лисенка. ‒ Львів: ЛНМА ім. М. Лисенка, 2013. ‒ Ч. 1 (7). ‒ С. 25–36.

Пискач Л. Взаємозв’язок традиції і новаторства у розвитку національної культури // Науковий вісник Одеської державної музичної академії ім. А. Нежданової. Музичне мистецтво і культура: зб. ст. ‒ Одеса: Друкарський дім, 2006. ‒ Вип. 7. ‒ С. 155–164.

Цалай-Якименко О. Київська школа музики ХVII століття. ‒ Київ; Львів; Полтава: НТШ, 2002. ‒ 499 с.

Antonowytsch M. Die Motette Benedicta es von Josquin des Prez und die Messen super Benedicta von Willaert, Palestrina, de la Hêle und de Monte. Utrecht: Wed. J. R. van Rossum, 1951.

Bagby B. Refleksje o obrazie muzycznych korzeni // Canor: Pismo poświęcone interpretacjom muzyki dawnej. – № 37. – Toruń 2002. – С. 3–15.

Joseph Kerman. Contemplating Music: Challenges to Musicology. Cambridge: Harvard University Press, 1985. – 256 с.

Sherman B. Inside Early Music: Conversations with Performers. New York: Oxford University Press, 1997. – 222 с.

Taruskin R. Minioność teraźniejszości i obecność przeszłości // Canor: Pismo poświęcone interpretacjom muzyki dawnej. – № 24. – Toruń 1998. – С. 3–15.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-08