УКРАЇНСЬКА БАЯННА ТВОРЧІСТЬ У КОНТЕКСТІ ВЗАЄМОДІЇ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВА
Ключові слова:
культура, баянна творчість, постмодернізм, вплив культури на мистецтво, соціокультурне середовище.Анотація
Розглядається баянна творчість в музикознавчому і культурологічному міждисциплінарному дискурсі. Такий підхід розширює можливості створення цілісної панорами баянного мистецтва, спираючись на дослідження особливостей його суспільного буття, динаміки новаторства та художніх тенденцій. Досліджуються детерміновані історичними трансформаціями зміни у взаємодії культури і мистецтва, які позначилися на мовно-образній своєрідності української баянної музики. Відзначається, що залучення міждисциплінарних методів відкриває нові можливості виявити в історичних типологіях культури закономірності розвитку баянного жанру та його перспективи.
Посилання
Адорно Т. Естетическая теория. М.: Республика, 2001. 527 с.
Безугла Р. Баянне мистецтво в музичній культурі України. Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства. Київ, 2004. 19 с.
Берегова О. Стильові тенденції в камерній музиці українських композиторів 80–90-х років ХХ сторіччя. Ситуація постмодернізму. Українське музикознавство (Науково-методичний збірник). Випуск 29. Київ, 2000. С. 103–108.
Егорова О. Структура и свойства музыкального гипертекста (на примере композиторского творчества В. Кузнецова). Автореферат дис. ... канд. искусствоведения. Минск, 2008. 21 с.
Имханицкий М. История баянного и аккорденного искусства. М.: РАМ им. Гнесиных, 2006. 520 с.
Каган М. Искусство как феномен культуры. Искусство в системе культуры. Ленинград: Наука. 1987. С. 6–22.
Кияновська Л. Українська музична культура. Л.: Тріада плюс, К.: Алерта, 2008. 343 с.
Нейгауз Г. Об искусстве фортепианной игры. М.: Гос. муз. издат, 1958. 318 с.
Рожновський В. Постмодернизм: Лебединая песнь или пролог нейрокосмической эры? Музыкальная академия. №3. 2002. С.18–20. 10. Пучков С. Музыкальные технологии как новый инструментарий современного творчества. Диссертация на соискание научной степени кандидата искусствоведения. С.-Петербург, 2002. 296 с.
Струве Б. Процесс формирования виол и скрипок. М.: Музгиз. 1959. 297 с.
Сюта Б. Музична творчість 1970-1990-х років: параметри художньої цілісності. К.: Грамота, 2006. 255 с.