СТИЛЬОВА АТРИБУЦІЯ ВОКАЛЬНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНИХ ТВОРІВ Е. КНАПІКА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2224-0926-2021-2-2

Ключові слова:

вокально-інструментальна музика, вокальні жанри, композиторський стиль, філософія мистецтва, Катовіцька композиторська школа.

Анотація

У статті визначається індивідуальна стильова манера композитора, що полягає в самобутній взаємодії традиційної та новітньої систем музичної інтерпретації поетичного першоджерела, емоційній насиченості, інтонаційно-тематичній яскравості, прагненні до оригінальності драматургійних рішень. Мета статті полягає у дослідженні самобутніх авторських стилістичних та композиційно-драматургійних особливостей вокально-інструментальної музики, інтерпретованої катовіцьким композитором Е. Кнапіком, в аспекті теорії неостилів у європейському музичному мистецтві другої половини ХХ століття. У статті застосовано методологію та методику системного дослідження, що поєднують когнітивний та аналітичний методи, актуалізовані у процесі дослідження індивідуально-стильової амплітуди вокально-інструментального доробку Е. Кнапіка. Спостереження, здійснені у статті, дозволяють дійти висновку: вокально-інструментальна музика в інтерпретації Е. Кнапіка суттєво збагачує сучасні європейські традиції, вирізняється філософським рівнем проблематики, інтелектуалізацією.

Посилання

Бабіч Б. Постмодерне музикознавство. Енциклопедія постмодернізму. Київ : Основи, 2003. С. 272–276.

Бовсунівська Т. Романтизм як особливий тип культури. Українське музикознавство. Київ : 2003. Вип. 32. С. 28–35.

Булат Т. П. До питания збагачення традицій камерно-вокальної творчості. Музична критика і сучасність : зб. ст. Вип. 2. Київ : Музична Україна, 1984. С. 39–57.

Васина-Гроссман В. А. Камерная вокальная музыка. Музыка XX века : очерки. Москва: Музыка, 1980. Ч. 2. Кн. 3. С. 407–444.

Baculewski K. Polska twórczość kompozytorska 1945–1984. Kraków: PWM, 1987. 183 s.

Bahr Н. Die Überwindimg des Naturalismus. Die Wiener Moderne: Literatur, Kunst und Musik zwischen 1890 und 1910. Stuttgard, 1994. S. 199–204.

Bias I. Eugeniusz Knapik. Kompozytor i pianista. Katowice, 2001. 178 s.

Fels F. M. Die Moderne. Die Wiener Moderne. Stuttgard, 1994. 238 s.

Iżykowski D. Język muzyczny Eugeniusza Knapika na podstawie wybranych dzieł instrumen-talnych. Praca magisterska. Gdańsk, 1990. 96 s. 10. Janicka-Słysz M. Eugeniusza Knapika spojrzenia na siebie i na muzykę. Studio. № 1. Warszawa, 1995. S. 24–25.

Knapik E. «Le Chant». Książka programowa XXI Międzynarodowego festiwalu Muzyki Współczesnej «Warszawska Jesień». Warszawa, 1977. S. 100–101.

Machlis J. The Enjoyment of Music. New-York; London : Norton and Company, 1984. 444 p.

Wilburg-Marzec E. Warsztat kompozytorski E. Knapika na podstawie wybranych utworów wokalno-instrumentalnych. Praca magisterska. Katowice, 1997. 101 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-02