CHEN QIAN’S MUSIC WORKS AS AN EXAMPLE OF THE CLARINET CREATIVE AMPLUA IN CHINESE BRASS ORCHESTRAL MUSIC
Keywords:
clarinet, brass orchestra, instrument, creative amplua, semantics, Chinese music.Abstract
An analysis of the clarinet creative role in the works of a contemporary Chinese composer and chief conductor of Central Brass Orchestra at the People’s Liberation Army of China Chen Qian made in the article. This is the overture «Noname Hero» and the concert play «Youth’s Dance». It is proved that the analysed works have different semantic loading both in general and in relation to the interpretation of the individual instruments role. This is the noble voice of the hero, which sounds against the background of the trumpet calls for a desperate struggle («Noname Hero») and a participant of the great action, introduced into the general dance context, where every instrument, as an acting person, can show its properties («Youth’s Dance»).
References
Борецький В. Шляхи розвитку тембрального звукообразу кларнета у творчості українських композиторів впродовж XX століття. Наукові записки Тернопільського національного пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавство. Тернопіль, 2014. № 2. С. 82–91.
Буркацький З. Інструктивно-художній матеріал в системі формування майстерності кларнетиста : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03. Одеса, 2004. 16 c.
Вовк Р. Історія, акустична природа і виразні можливості аплікатури кларнета : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.0. Київ, 2004. 19 c.
Гданський С. Орнаментика як засіб виражальності у класичній концертній музиці для кларнету. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку : зб. наук. пр. Рівне, 2014. Вип. 20, т. 1. С. 200–206.
Громченко В. Кларнет у музичній культурі Європи XVIII ст. : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03. Одеса, 2007. 19 с.
Дражниця Л. Інструментознавство (інструменти духових оркестрів) : навч. посіб. Львів : ЗУКЦ, 2011. 168 c.
Історія становлення та перспективи розвитку духової музики в контексті національної культури України та зарубіжжя. Вип. 7. Збірник наукових праць. Ред.: Р. М. Постоловський; упоряд.: С. Д. Цюлюпа; Рівнен. держ. гуманітар. ун-т, Тульчин. училище культури. Рівне, 2015. 198 c.
Кожухарь В. Инструментоведение. Симфонический и духовой оркестры. Санкт-Петербург : Лань; Планета музыки, 2009. 320 с.
Лошков Ю. Диригентське виконавство та формування військових оркестрів в Україні. Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв. Київ, 2005. № 4. С. 47–53.
Метлушко В. Кларнет як сольно-ансамблевий інструмент в творчості композиторів XX століття : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03. Харків, 2014. 20 c.
Рудчук Ю. Духова музика України у XVIII - XIX століттях : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.01. Київ, 2001. 19 c.
Терлецький М. Інструментування для духового оркестру : навч. посіб. Рівне : Рівнен. держ. гуманіт. ун-т., 2006. 206 c.
Терлецький М. Історія розвитку духового оркестру : навч. посіб. Рівне : Рівнен. держ. гуманіт. ун-т., 2006. 156 c.
Терлецький М. Методика роботи з духовим оркестром : навч. посіб. для вузів культури та мистецтв. Рівне : Перспектива, 2000. 156 c.
Шовгенюк С. Інструменти сімейства баскларнетів та їхнє поширення у концертній практиці 10–40-х років ХIХ століття Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку : зб. наук. пр. Рівне, 2015. Вип. 21, т. 1. С. 86–91.
Chen Qian, composer. HeBu. Musikverlag GmbH. URL : https://www.hebu-music.com/en/ musician/chen-qian.12830/ (25.08.2018).
陈黔 中国人民解放军军乐团创作室创作员. Baidu. URL : http://baike.baidu.com/link?url= It7puygRDRuCaQeLA7Qb5dMZ-_nzsJ9BXwfkd6m_pSgA67QRvOOby5gM_qSaVw01- 1mMoBYSVl8u2srARcR7sTPVCA0CXCcIH5SbD_ZCf3 (20.08.2018).
图集:陈黔历年照片精选. Cnbrass. URL : http://www.cnbrass.com/photo/set/10068 (10.07.2018).