ФЕСТИВАЛЬ «АНТОЛОГІЯ УКРАЇНСЬКОЇ КАМЕРНОЇ МУЗИКИ»: РЕТРОСПЕКТИВА І ПЕРСПЕКТИВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2224-0926-2024-1-48-21

Ключові слова:

камерно-інструментальний ансамбль, камерно-інструментальне виконавство, прем’єрне виконання, репертуарна політика, фестиваль, антологія, мистецький проєкт.

Анотація

У статті висвітлюється історія та основні грані львівського Фестивалю «Антологія української камерно-інструментальної музики». Методологія роботи ґрунтується на емпіричному методі дослідження, що поєднує спостереження, інтерв’ю, порівняння, опис та узагальнення. Інформація отримана за допомогою запропонованих методів може стати основою для подальшого теоретичного осмислення та стимулом, здатним впливати на процеси розвою української камерної в Україні та світі. Фестиваль «Антологія української камерно-інструментальної музики» [автори ідеї і модератори проєкту: кандидат мистецтвознавства, завідувач кафедри камерного ансамблю та квартету, доцент Тетяна Слюсар; кандидат мистецтвознавства (доктор філософії, Ph. D), доцент Ніна Дика] впродовж трьох років реалізує своє покликання у відкритті знаного і незнаного камерного музичного всесвіту українських композиторів – від класики та модерну до творчості молодих. Ретроспективний проєкт української камерної музики покликаний висвітлити вимір інтелектуальних емоційно-психологічних імпресій камерно-інструментальних полотен українських композиторів від минувшини до сьогодення. Метою Фестивалю стало створення комплексної панорами становлення та розвою української музичної культури. Акцентується увага на репертуарній політиці, прем’єрних виконаннях камерних творів українських композиторів, стильових уподобаннях, породжених затребуваністю слухацької аудиторії в часі сьогодення на тлі соціокультурних змін після початку повномасштабної війни в Україні. Наукова новизна роботи полягає у фіксуванні, класифікації та створенні загальної картини фестивального руху, висвітлюючи глибинні духовні процеси, що продовжують нуртувати в суспільстві. Висновки. Війна московитів проти України, що розпочалася 2014 року і 24 лютого 2022 року перейшла у фазу повномасштабного вторгнення, змінила світ, призвела до переоцінки духовно-світоглядних цінностей. Вплив ретроспективного проєкту, присвяченого виміру інтелектуальних емоційно-психологічних імпресій камерно-інструментальних полотен українських композиторів від минувшини до сьогодення, на формування смаків та культурно-мистецький пізнавальний розвій суспільства неоціненний.

Посилання

Асталош Габріела. Камерно-інструментальний ансамбль: український та світовий вимір. Сайт ЛНМА імені М.В. Лисенка. URL: https://lnma.edu.ua/камерно-інструментальний-ансамбль-український-та-світовий-вимір/lnma.edu.ua.

Бабак С.П., Сюта Г.М. Антологія. Словник іншомовних слів: тлумачення, словотворення та слововживання /За ред. С.Я. Єрмоленко; Художник-оформлювач О.С. Юхтман. Харків: Фоліо, 2006. 623 с. (Б-ка держ. Мови) ISBN 966-03-3174-6.

Деркач Леся – скрипалька, камералістка, педагог у наукових дослідженнях та спогадах / Укладачі Артур Микитка, Ніна Дика, гол. ред. Ігор Пилатюк – Львів: Видавець Тетюк Т.В., 2014. 328 с. з іл. ISBN 978-966-97368-4-0.

Дика Ніна. Антологія української камерно-інструментальної музики – Львівська Національна Музична Академія імені М. В. Лисенка. Сайт ЛНМА імені М.В. Лисенка. Львів, 2021. URL: http://surl.li/tcvps.

Дика Ніна. Шедеври Львівського тріо у панорамі Фестивалю «Антологія української камерної музики». Сайт ЛНМА імені М.В. Лисенка. Львів, 2023. URL: https://lnma.edu.ua/шедеври-львівського-тріо-у-панорамі-ф/lnma.edu.ua.

Загайкевич Марія. Людкевич Станіслав Пилипович. Українська Музична Енциклопедія Том 3. Київ [Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського НАН України], 2011. С. 237–245.

Кияновська Любов. Камерність в індивідуальних трансформаціях творчості Віктора Камінського. Наукові збірки Львівської національної музичної академії імені М.В. Лисенка. ЛНМА імені М.В. Лисенка; [гол. ред. Ігор Пилатюк, наук. ред.-упоряд. Ніна Дика]. Львів, 2015. С. 21–29.

Кияновська Любов. Специфіка камерно-інструментального мислення Мирослава Скорика (на прикладі творів останнього десятиріччя). Камерно-інструментальний ансамбль: історія, теорія, практика [Текст]: наук. зб.: серія: Виконавське мистецтво / ЛНМА імені М.В. Лисенка; [редкол.: Ігор Пилатюк (гол. Ред.); наук. Ред.-упоряд.: Ніна Дика та ін.]. Львів: «Сполом», 2011. Вип. 25. С. 7–16.

Кравченко Анастасія. URL: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid0xwPZFVoBgPLKh6kjjcXXfZk2cApx1rLQsAh2TrHcXAt7MvhB6LH7oJWPAChAfLBvl&id=100008002815198

Кушнірук Ольга. URL: http://surl.li/tcvvx.

Костюк Н. Нестор Нижанківський. Українська Музична Енциклопедія Том 4., Київ. 2016. С. 241–242.

Павлишин Стефанія. Камерно-інструментальні ансамблі В. Барвінського. Камерний простір Львівщини : постаті та факти (до 175-річчя діяльності ЛНМА імені М.В. Лисенка): [Тези] Всеукраїнської науково-практичної конференції 25 квітня 2018 року. Львів [ЛНМА імені М.В. Лисенка], 2018. С. 20–23.

Терещенко Алла. Естетичні засади та виражальність вокально-симфонічних жанрів в умовах другої хвилі авангарду (кінець 1950-х – середина 1970-х рр.). Українська кантата і ораторія: монографія. Київ-Дніпро: ЛІРА, 2021. С. 264. ISBN 978-966-981-436-4.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-31

Номер

Розділ

КОНЦЕРТНЕ ЖИТТЯ, РЕЦЕНЗІЇ