ІНТЕГРАЦІЙНІ ТА ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ В ПРОЦЕСІ ОНОВЛЕННЯ МЕТОДИКИ ПРЕДМЕТІВ МУЗИЧНО-ІСТОРИЧНОГО ЦИКЛУ НА УРОКАХ МОНОГРАФІЧНОГО ТИПУ: ПРОБЛЕМАТИКА, ТЕНДЕНЦІЇ, АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ
Ключові слова:
інтегративна природа музики, типи інтеграції, музично-історичні дисципліни, інноваційні технології, урок монографічного типу.Анотація
На базі проблематики сучасного стану музично-історичних дисциплін у спеціалізованій професійній музичній освіті піднімаються питання інтегративної природи і суті предметів даного циклу (розрізняються площини зовнішнього та внутрішнього інтеграційного полів). Вони покликані продемонструвати можливість використання найновіших педагогічно-освітніх інтерактивних технологій та заохотити до експериментів, пошуків, апробації, втілення варіативного та креативного моделювання навчального процесу в аспекті виявлення нових підходів, завдань, цілей та засобів їх реалізації в системі фахової музичної освіти. Пропонується теоретичне обґрунтування та приклади практичного застосування нових інтерактивних методик у розрізі монографічних (життєтворчість, творчий портрет тощо) типів уроків.
Посилання
Вінник Н. Психолого-педагогічні підходи до особистісного розвитку інтелектуально обдарованих старшокласників. Київ: Інститут обдарованої дитини, 2014, 124 с.
Гарднер Г. Множинні інтелекти. Теорія у практиці : хрестоматія. Київ: Мегатайп, 2004. 288 с.
Динаміка розвитку інтелектуальних здібностей обдарованої особистості у підлітковому віці: монографія. Київ: Інформаційні системи, 2012. 257 с.
Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології. Вид. 3. Київ: Академвидав, 2015. 304 с.
Козир А. Вступ до акмеології мистецької освіти: навч.-метод. посібник. Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012. 260 с.
Лисюк С. Розвиток моральних почуттів підлітків засобами музичного мистецтва : навч.- метод. посіб. Одеса: Астропринт, 2009. 140 с. 7. Назар Л. Й.: Інтегративні елементи та інтерактивні технології на уроках музичної літератури у професійній музичій освіті на прикладі вивчення творчості Георга Фрідріха Генделя (частина І. Життєпис) : методична розробка. Львів, 2017. 30 с.
Нова українська школа : порадник для вчителя. Київ: ТОВ “Видавничий дім “Плеяди”, 2017. 206 с.
Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. Київ: “Видавництво А. С. К.”, 2004. 192 с.
Сиротенко Г. Сучасний урок: інтерактивні технології навчання. Харків: Основа, 2003. 80 с.
Тадєєв П. Обдарованість і творчість особистості: американський підхід : монографія. Тернопіль: Навчальна книга-Богдан, 2008, 237 с.
Технології розвитку критичного мислення учнів / Кроуфорд А., Саул В., Метьюз С., Макінстер Д.; наук. ред., передм. О. І. Пометун. К Плеяди, 2006. 220 с.
Джонсон Р., Холубек А. Методы обучения. Обучение в сотрудничестве. Москва, 2009. 340 с.
Clanet С. L’interculturel. Introduction aux approches interculturelles en Education et en Sciences Humaines, Presses Universitaires du Mirail, Toulouse, 1993. 137 s.
Matuszak L. Muzyka w nauczaniu zintegrowanym. Teoretyczne i praktyczne aspekty kształcenia zintegrowanego. Red. H. Kosętka, J. Kuźma, Wyd. Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2000. 219 s.