МУЗИЧНА МОВА ДИТЯЧИХ ТВОРІВ ДЛЯ ФОРТЕПІАНО УКРАЇНСЬКИХ КОМПОЗИТОРІВ
Ключові слова:
фортепіано, педагогічний репертуар, музично-виразові засоби, форма, образний зміст.Анотація
У статті розглядаються мовностильові особливості дитячих п’єс, що входять до фортепіанних альбомів “Твори для молоді” Нестора Нижанківського та “24 дитячі п’єси” Віктора Косенка. Досліджуються семантичне навантаження показових опусів, ладо гармонічний та формотворчий аспекти, трансформація композиторами західноєвропейських та національних рис музичної мови.
Посилання
Булка Ю. Нестор Нижанківський. – Київ: Муз. Україна, 1972.
Історія української культури ХХ – початку ХХІ століть в п’яти томах– Т. 5. – Кн. 2. – Київ: Наукова думка, 2011. – 1031 с.
Кияновська Л. Галицька музична культура ХІХ–ХХ ст.: Навчальний посібник. – Чернівці: Книги – ХХІ, 2007. – 424 с.
Молчко У. Фольклорні джерела музичної спадщини Нестора Нижанківського // Народна творчість та етнографія. – 2003. – № 1/2. – С. 99–106.
Олійник О. Фортепіанна творчість В. С. Косенка. —Київ: Наукова думка, 1977. —150 с.
Письменна О. Нестор Нижанківський: гармонічна мова // До 100-річчя Стрийської дитячої музичної школи ім. О. Нижанківського. Стрийська дитяча музична школа ім. О. Нижанківського: історія та сучасний вимір. Матеріали Міжнародної науково-теоретичної конференції 7 червня 2013 р. Стрий, 2013.-– С. 210–217.
Тимощук О. Фортепіанні цикли для дітей у творчості українських композиторів: образно-художній аспект: автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. мистецтвознавства: спец. 17.00.03 “Музичне мистецтво”. – Одеса, 2011. – 18 с.
Фільц Б. Фортепіанна творчість В. С. Косенка. – Київ: Мистецтво, 1965. – 70 с.