ОСОБЛИВОСТІ ЛАДО-ГАРМОНІЧНОЇ МОВИ ОПЕРИ «РОКСОЛЯНА» ДЕНИСА СІЧИНСЬКОГО

Автор(и)

  • Оксана Письменна

Ключові слова:

Денис Січинський, гармонія, фольклор, музична мова, романтизм.

Анотація

Проаналізовані окремі фрагменти із опери «Роксоляна» Дениса Січинського окреслюють характерні прийоми його ладо-гармонічної мови. Весь арсенал виражальних засобів і, насамперед, гармонія трансформовані через призму його суб’єктивно-емоційного сприйняття, дозволяють віднести один із останніх творів митця до романтичної традиції. Аналіз демонструє поєднання композитором у творі інтонаційно-образних національних ладо-гармонічних утворень та мажоро-мінорної ладової системи.

Посилання

Золочевський В. Ладо-гармонічні засади української радянської музики (Деякі питання народності). Друге, доповненене, видання. – Київ : Музична Україна, 1976. – 220 с.

Кияновська Л. Стильова еволюція галицької музичної культури ХІХ–ХХ ст. – Тернопіль : Астон, 2000. – 339 с.

Людкевич С. «Вокальна музика на тексти поезій «Кобзаря» // Дослідження, статті, рецензії. – Київ : Музична Україна, 1973. – С. 163–175.

Людкевич С. «Денис Січинський» (До 20-річчя від дня смерті) // Дослідження, статті, рецензії. – Київ : Музична Україна, 1973. – С. 133–138.

Павлишин С. Денис Січинський. – Київ : Муз. Україна, 1980. – 46 с. – (Творчі портрети українських композиторів).

Павлишин С. Нездійснений геній (до 150-річчя Дениса Січинського) // Українська музика. – Ч. 3 (17). – 2015.– С. 62–67.

Павлишин С. Опера «Роксоляна» // Питання історії і теорії укр. музики. – Львів : Держ. Ун-т., 1957. – Вип. 1. – С. 71–99.

Січинський Д. Роксолана: опера в 3 д. / лібр. І. Луцика. рукоп. копія – Б.м., Б.р. – 215 с. // Бібліотека ЛНМА, ФП, 85.971.

Якубяк Я. Микола Лисенко і Станіслав Людкевич. – Львів, 2003. – 263 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-09