ПРОВАНСАЛЬСЬКИЙ «ПРОВІНЦІАЛІЗМ» У ТВОРЧОСТІ Д. МІЙО (на матеріалі «Бразильських танців» і 2-ї сюїти «Скарамуш»)
Ключові слова:
музичний стиль, національний стиль, провінційний стиль в музиці, жанр в музиці, жанр танцю.Анотація
Стаття присвячена дослідженню фортепіанних «пропровансальських» творів Д. Мійо як осередку стильової парадигматики ХХ століття. В роботі представлене обґрунтування органіки для провансальського стилю Д. Мійо звертання до бразильського колориту, що становить «провінційне» породження Португалії, а цієї останньої як провінції європейського Півдня. Також здійснений аналіз Бразильських танців і сюїти «Скарамуш» Д. Мійо в спрямованості на виявлення в них перспективних для ХХ століття стильових інтеграцій європейської-позаєвропейської-староєвропейської якостей музичного вираження.
Посилання
Асафьев Б. Музыкальная форма как процесс. – Москва-Ленинград: Музыка, 1971. – 379 с.
Каминская-Маркова Е. Н. Методология музыкознания и проблемы музыкальной культурологии. К 50-летию педагогической деятельности. – Одеса: Астропринт, 2015. – 532 с.
Кокорева Л. Дариус Мийо. Жизнь и творчество. – Москва : Сов. композитор, 1985. – 336 с.
Лю Бинцян Музыкально-исторические параллели развития искусства Китая и Европы. Монография по истории культуры для музыкальных академий, университетов и вузов искусства. – Одесса : Астропринт, 2014. – 440 с.
Лю Бинцян. Музыкально-исторические типологиии в искусстве Китая и Европы. – Одесса : Астропринт, 2011. – 212 с.
Мартынов И. Очерки о зарубежной музыке первой половины ХХ века. – Москва : Музыка, 1970. – 504 с.
Филенко Г. Французская музыка первой половины ХХ века. – Ленинград : Музыка, 1983. – 232 с.
Шнеерсон Г. Французская музыка ХХ века. Изд. второе, доп. и переработ. / Г. Шнеерсон. – Москва : Музыка, 1970. – 576 с.
Интернет-ресурс: www.top4man.ru/otdih/muzika/novie-trubaduri-starogo-provansa