ЛЬВІВСЬКЕ КАМЕРНЕ СТРУННЕ ВИКОНАВСТВО ЯК «КРЕАТИВНА СВІДОМІСТЬ» У СУЧАСНИХ МИСТЕЦТВОЗНАВЧИХ РЕЦЕПЦІЯХ
Ключові слова:
камерне струнне виконавство, камерно-оркестрове виконавство, львівське камерне виконавство, «креативна свідомість».Анотація
Аналізується загальна панорама мистецтвознавчих досліджень, присвячених львівському камерному струнному виконавству. Вказаний феномен трактується як «креативна свідомість» львівського камерного струнного організму в якій вбачаємо сенс «свідомості-що-творить», яку акцентує у процесі музичного виконавства В. Москаленко. У висновках узагальнюються риси вказаного феномену, описані у працях А. Микитки та І. Пилатюка, Л. Кияновської, І. Польської, Н. Дикої, О. Грабовської, Р. Солтиса, А. Савки та інших дослідників.
Посилання
Андрієвська В. В. Камерно-інструментальний ансамбль у творчості львівських компо- зиторів ХХ ст. : автореф. дис. канд. мистецтвознав. : 17.00.03 – музичне мистецтво; Львів. нац. муз. акад. ім. М. В. Лисенка. – Львів, 2010. – 20 с.
Бак Р. Вощакіана: Дитинство... Юність... Маестро... Невідомі сторінки біографії україн- ського дириґента Ярослава Вощака [вст. слово О. Паламарчук] // Америка. − Філадельфія, ПА. – 25 березня 2000 р. − С. 18−19.
Бура М. Я. Камерно-оркестрове виконавство: типологія, семантика та комунікативна специфіка // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку : зб. наук. пр. – наук. зап. Рівнен. держ. гуманіт. ун-ту. – Рівне, 2014. – Вип. 20 (1). – С. 242–249.
Грабовська О. С. Тенденції сучасного музично-виконавського мистецтва Львова в аспекті академічного камерно-ансамблевого музикування : дис. … канд. мистецтвозн. : 26.00.01 – теорія та і сторія культури; Л ьвів. н ац. м уз. а кад. і м. М . В. Лисенка. – Львів, 2008. – 189 с.
Дика Н. О. Камерно-інструментальний ансамбль в Україні. Творчість і виконавство (1960–1980 рр.) : автореф. дис. канд. мистецтвознав. : 17.00.03 – музичне мистецтво ; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України. – 2001. – 19 с.
Драган О. В. Постать Ярослава Вощака в контексті розвитку диригентської культури другої половини ХХ століття : дис. канд. мистецтвознав. : 17.00.03 – музичне мистецтво; Львів. нац. муз. акад. ім. М. В. Лисенка. – Львів, 2010. – 230 с.
Жук Г. В. Віолончельна творчість В. Барвінського в контексті розвитку жанру в українській музиці першої половини ХХ століття : дис. канд. мистецтвознав. : 17.00.03 – музичне мистецтво; Львів. держ. муз. акад. ім. М. В. Лисенка. – Львів, 2005. – 164 c.
Кияновська Л. О. Мирослав Скорик: людина і митець : наукове видання – Львів : б/в, 2008. – 602 с.
Кияновська Л. Син століття Микола Колесса в українській культурі ХХ віку: Сім новел з життя артиста. − Львів : ДВЦ Наукового товариства імені Шевченка, 2003. − 294 с.
Кияновська Л. Стильова еволюція галицької музичної культури XIX – XX ст. монографія. – Тернопіль : Астон, 2000. – 339 с.
Кияновська Л. Тріумф львівського колективу у Києві // Music-review UKRAINE – 2011. – 13 листопада.
Кулиняк М. А. Виконавська творчість Олега Криси в соціокультурному контексті сучасності : автореф. дис. канд. мистецтвознав. : 17.00.03 – музичне мистецтво; Нац. муз. акад. України ім.. П. І. Чайковського. – К., 2013. – 20 с.
Мазепа Л. З. Шлях до музичної Академії у Львові / Л. З. Мазепа, Т. Л. Мазепа. – Львів : Сполом, 2003. – Т. 1. – 288 с.
Мазепа Л. З. Шлях до музичної Академії у Львові / Л. З. Мазепа, Т. Л. Мазепа. – Львів : Сполом, 2003. – Т. 2. – 200 с.
Мазепа Т. «Галицьке музичне товариство» у Львові: питання камерно-інструментального виконавства // Наукові збірки Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка. – Львів, 2015. – Вип. 34 : Виконавське мистецтво. Камерно-інструментальний ансамбль: історія, теорія, практика. – С. 390–404.
Максименко С. Львiвський оперний театр 1941–1944 рокiв: дискурсивний аналiз сучасних дослiджень iсторикiв театру Польщi та України // Вiсник Львiвського унiверситету : зб. наук. праць. − Серiя : мистецтвознавство. − Вип. 5. − Львів, 2005. − С. 58−73.
Микитка А. Львівський камерний оркестр «Академія» та диригенти // Наукові збірки Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка. – Львів, 2015. – Вип. 34 : Виконавське мистецтво. Камерно-інструментальний ансамбль: історія, теорія, практика. – С. 375–378.
Микитка А. Львівський камерний оркестр. 1959–1999. – Львів : Світло й тінь, 2000. – 112 с.
Микитка А. Львівський камерний оркестр 1959–2012 / Артур Микитка, Ігор Пилатюк. – Львів : Сплайн, 2012. – 252 с.
Микитка А. Олександра Деркач – епоха української камерної музики // Поступ. – № 97 (541). – 2000. – 6 червня [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://postup.brama.com/000606/97_10_1.html
Москаленко В. Г. Творческий аспект музыкальной интерпретации (к проблеме анализа). − К. : Изд-во Киев. гос. конс., 1994. − 157 с. 22. Наукові збірки Львівської національної музичної академії ім. М. В. Лисенка : з б. с т. / [редкол. : І. М. Пилатюк (голова) та ін. ; ред.-упоряд. : Н. Дика]. – Львів : Сполом, 2010. – Вип. 24, Кн. 1 : Камерно-інструментальний ансамбль : історія, теорія, практика. – 457 с.
Наукові збірки Львівської національної музичної академії ім. М. В. Лисенка : з б. с т. / [редкол. : І. М. Пилатюк (голова) та ін. ; ред.-упоряд. : Н. Дика]. – Львів: Сполом, 2011. – Вип. 25 : Камерно-інструментальний ансамбль : історія, теорія, практика. – 419 с.
Наукові збірки Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка : зб. ст. / [гол. ред. Ігор Пилатюк, наук. ред.-упоряд. Ніна Дика]. – Львів, 2015. – Вип. 34 : Виконавське мистецтво. Камерно-інструментальний ансамбль: історія, теорія, практика. – 564 с.
Онищенко Ю. Дмитро Лекгер – корифей львівської скрипкової школи // Записки Наукового товариства ім. Шевченка. Праці Музикознавчої комісії. – Львів : НТШ, 1996. – Том 232 (CCXXXII). – С. 360–372.
Павлишин С. Львівські музиканти та «празька школа» // Союз Українських Професійних Музик у Львові : Матеріали і документи. Львів, 1997. – 144 с.
Павлій Г. Десятиріччя камерного оркестру «Perpetuum mobile» в хронології концертів, спогадах та роздумах. – Львів : [б/в], 2002. – 71 с.
Паламарчук О. Р. …А музи не мовчали. (Львів: 1941−1944 роки). − Львів: Зерна, 1996. − 96 с.
Пилатюк І. Скрипкова творчість Мирослава Скорика в соціокультурному контексті другої половини XX ст. : дис. канд. мистецтвознав. : 17.00.03 – музичне мистецтво; Одес. держ. муз. акад. ім. А. В. Нежданової. – Одеса, 2004. – 169 с.
Польская И. И. Камерный ансамбль: История, теория, эстетика : монография. – Харковь : ХГАК, 2001. – 396 с.
Савка А. М. Перший сезон Львівської філармонії (1902–1903 рр.) у контексті філармонічного руху : дис. канд. мистецтвознав. : 26.00.01 – теорія та історія культури; Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка. – Львів, 2010. – 209 с.
Слюсар Т. М. Львівська камерно-інструментальна соната в історико-стильовій парадигмі розвитку жанру : дис. канд. мистецтвознав. : 17.00.03 – музичне мистецтво; Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка. – Львів, 2010. – 198 с.
Солтис Р. М. Львівське струнно-смичкове виконавство та педагогіка як полікультурний феномен : дис. канд. мистецтознав. : 17.00.03 – музичне мистецтво; Львів. нац. муз. акад. ім. М. В. Лисенка. – Львів, 2013. – 269 с.
Терещенко А. Видання, що не залишає байдужим (Про монографію-альбом «Львівський камерний оркестр 1959–2012» // Наукові збірки Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка. – Львів, 2015. – Вип. 34 : Виконавське мистецтво. Камерно- інструментальний ансамбль: історія, теорія, практика. – С. 513–519.