«ЗАПОРОЖЕЦЬ ЗА ДУНАЄМ» У РЕЖИСЕРСЬКІЙ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ ДМИТРА ГНАТЮКА
Ключові слова:
виконавська інтерпретація, творча особистість, соціокультурне середовище, драматургія твору, режисерська концепція, виконавський репертуар.Анотація
Досліджується важливий період творчої біографії Д. М. Гнатюка – його режисерська діяльність. З’ясовується, що в протистоянні усталеним канонам вітчизняної оперної режисури та культурно-мистецьких реалій кінця 70-х років у майстра формується потужне ядро національної самобутності та ідентифікації. Апелюючи до проблеми сценічного втілення опери С. Гулака-Артемовського, у режисерській інтерпретації Д. Гнатюка, відзначається динаміка мистецького анастазису української оперної традиції та відчуття реалії мистецьких віянь ХХ століття.
Посилання
Гнатюк Д. М. Вторая жизнь спектакля // Говорит и показывает Москва. 1980. № 5, 23 января.
Деревенко Г. Непідвладне часу // Культура і життя. 1979. 14 січня.
Дунаевская Н. Успеху более века // Вечерний Донецк. 1990. 4 июня.
Протокол засідання Президії художньої ради АТОБ УРСР ім. Т. Г. Шевченка від 02.09.1987 р. // Архів НАТОБУ ім. Т. Г. Шевченка.
Станішевський Ю. О. Дмитро Гнатюк. – Київ: Муз. Україна, 1991. – 167 с.
Туркевич В. Д. Звучати правдиво, достовірно // Театрально-концертний Київ. 1980. № 6.
Фатьянова Э. Раскрыть народный характер // Социалистический Донецк. 1990. 12 мая.
Цикора С. Возрождение классики // Известия советов народных депутатов. 1978. 21 ноября.