«АПОФЕОЗ ВІЙНИ» І РОСІЙСЬКО-СОВЄТСЬКА ПІСЕННІСТЬ

Автор(и)

  • Володимир Грабовський

DOI:

https://doi.org/10.32782/2224-0926-2022-1-43-7

Анотація

У статті надано тлумачення терміну «апофеоз». Досліджено на конкретних фактах становлення від російського військового до діяча культури і мистецтва. Проаналізовано тему війни у пісенній творчості в совєтський період. У дослідженні також розповідається про появу «масової пісні» в СССР, наведено її витоки та надано характеристику. Зазначено, що музичні якості совєтської пісні – це конгломерат широко розповсюджених у минулі віки музичних «фразем». Також встановлено, що останнім часом у ЗМІ з’явилося чимало достовірних фактів безсоромного «запозичення», вірніше, крадіжок чужих пісенних артефактів, як-от, пісня УНР «Повстань, народе мій» «перетворилася» у відому з перших днів німецько-совєцької війни – «Свящєнную войну» Алєксандрова на слова Лєбєдєва-Кумача. Зазначено, що пісенність «русского міра» – зручний і поширений інструмент панівної ідеології, що сприяв безперервній мілітаризації свідомості громадян цієї країни.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-01