ПРОБЛЕМИ ФОРТЕПІАННОГО МИСТЕЦТВА КИТАЮ У ПРАЦЯХ КИТАЙСЬКИХ ДОСЛІДНИКІВ
Ключові слова:
фортепіанне мистецтво, місіонерська діяльність, ідеологія, клавірний репертуар, співпраця із Заходом.Анотація
У статті досліджено наукові розробки китайських дослідників, здійснені у провідних українських музичних інституціях України – національних музичних академіях Києва, Одеси, Львова та Харківського національного університету мистецтв. Розглянуто приклади європейського клавірного репертуару, що спорадично з’являвся у Китаї у XVII–XIX ст.; діяльність західних та українських місіонерів; установки провідних ідеологів Китаю Тань Ситуна і Сунь Ятсена, що сприяли посиленню зацікавлення мистецькими колами Китаю європейським клавірним мистецтвом. Охарактеризовано значення ролі місіонерів та ідеологів Китаю, а також наслідків експансії іноземних колонізаторів у процесах впровадження в китайський культурний простір фортепіанного мистецтва і педагогіки.
Посилання
Бай Є. Китайська фортепіанна музика в контексті інтеграційних процесів світового музичного мистецтва: автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. мистецтвознавства: 17.00.03. – Харків, 2014. – 19 с.
Ван Ченьдо. Фортепіанна музика для дітей і про дітей у творчості композиторів Європи та Китаю: автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. мистецтвознавства: 17.00.03. – Одеса, 2017. – 16 с.
Вей Дзюнь. Жанрова система народно-пісенної культури Китаю: автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. мистецтвознавства: 17.00.01. – Київ, 2006. – 17 с.
Лу Цзе. Концептосфери китайської програмної фортепіанної музики ХХ – початку ХХІ століть: дис. на здоб. наук ступ. канд. мистецтвознавства: 17.00.03 . – Львів, 2017. – 171 с.
Лю Сімей. Культура символізму і її прояви в музиці П. Чайковського, С. Рахманінова, Дж. Пуччіні: дис. на здоб. наук. ступ. канд. мистецтвознавства: 17.00.03. – Одеса, 2006. – 168 с.
Ма Вей Концепція форми в музиці Китаю і Європи: аспекти композиції та виконавства: дис. на здоб. наук. ступ. канд. мистецтвознавства: 17.00.03. – Одеса, 2004. – 173 с.
Сун Жуй Лун. Китайсько-російсько-українські музичні зв’язки в соціокультурному просторі північного Китаю (на прикладі музичного життя Харбіна першої третини ХХ століття): дис. на здоб. наук. ступ. канд. мистецтвознавства: 17.00.01. – Львів, 2014. – 211 с.
Ху Пин. Развитие украинских и китайских культурных традиций в камерно-инструментальных ансамблях второй половины ХХ века: дис. на соиск. науч. степ. канд. искусство-ведения: 17.00.03. – Львов, 2013. – 218 с.
Цян Чен. Стильова символіка у фортепіанних концертах Сергія Рахманінова // Науковий вісник НМА України ім. П. І. Чайковського. Музичне виконавство і педагогіка: історія, теорія, інтерпретаційні аспекти композиторської творчості. – Вип. 96. – Київ, 2010. – С. 146–154.
Чень Жуаньсюань. Імпресіонізм у фортепіанній музиці китайських композиторів: автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. мистецтвознавства: 17.00.03. – Харків, 2014. – 20 с.