ІНДИВІДУАЛЬНІ РИСИ ХОРОВОЇ ТВОРЧОСТІ МИРОСЛАВА СКОРИКА КРІЗЬ ПРИЗМУ ЖАНРОВО-ТЕМБРАЛЬНОЇ СЕМАНТИКИ
Ключові слова:
хорова творчість, жанрова семантика, тембральна драматургія, театралізація.Анотація
У статті здійснено спробу комплексно проаналізувати світську хорову творчість Мирослава Скорика з позицій жанрово-тембральної семантики. Семантика конкретних жанрів реалізується на мікро- і макрорівнях – як жанрова модель художньої цілості та прочитуване слухачем узагальнення через жанр, яке скероване на поглиблення змісту. Тембральна драматургія також присутня на рівні символіки тембрів (фанфарність, ударні, арфові фігурації) та характерної тембральності певних фактурних типів (хоральність, імітаційність, акцентована маршова акордовість, закличність тощо).
Посилання
Берегова О. Зміна світоглядних орієнтирів в останніх творах М. Скорика. Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. Мирослав Скорик : зб. наук. праць, присвячений 60-річчю від дня народження М. М. Скорика. К. : НМАУ, 2000. Вип.10 С. 42-45.
Волох О. М. Скорик – Мойсей української музики. Дрогобич: Молодь і ринок, 2011. С. 133– 136.
“Гамалія” у Львові. Поступ, 2004. 11 березня. URL: http://postup.brama.com/usual.php?what=21315
Герасименко Л. Три псалми М. Скорика : до проблеми взаємодії тексту і музики. Музична наука на початку третього тисячоліття. ОНМА ім. А. В. Нежданової, 2017. Вип. 4. URL: http://musikology.com.ua/upload-files/vip_4/gerasimenko.pdf
Загайкевич М. Музичний світ великого Каменяра. К. : Музична Україна, 1986. С. 143–145.
Загайкевич М. Мирослав Скорик : традиції і новаторство. Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. Мирослав Скорик : збірник наукових праць, присвячений 60-річчю від дня народження М. М. Скорика. К. : НМАУ ім. П. І. Чай- ковського, 2000. Вип. 10. С. 30–35.
Жиленко О. “Гамалія” от Скорика. День. 2003. № 183. 14 жовтня.
Казимирів Х. Міфологема землі в українській музиці у контексті весняної тематики: обрядовий і соціальний аспекти. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка : мистецтвознавство : зб. наук. статей. За ред. О. Смоляка. Тернопіль: Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2016. № 1. С. 43–50.
Кияновська Л. Мирослав Скорик: людина і митець. Львів, 2008. 602 с.
Кияновська Л. О. Мирослав Скорик : творчий портрет композитора в дзеркалі епохи. Львів : Сполом, 1998. 216 с.
Кияновська Л. Музичне прочитання поезії Франка у вимірах сучасної естетики (на прикладі творчості львівських композиторів). Україна: культурна спадщина, національна свідомість, державність : зб. наук. пр. Львів : Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України, 2012. Вип. 21. С. 377–388. URL: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/ handle/123456789/73607/29-Kiyanovska.pdf?sequence=1 12. Копиця М. Творчість М. Скорика в дзеркалі сучасності. Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. Мирослав Скорик : збірник наукових праць, присвячений 60-річчю від дня народження М. М. Скорика. К. : НМАУ ім. П. І. Чай- ковського, 2000. Вип. 10. С. 9–14.
Кумеда Т. А. Особистість Мирослава Скорика в історії української музичної культури ХХ століття. Культура і Сучасність : альманах. К., 2010. № 2. С. 200–205.
Кушнірук О. Феномен Мирослава Скорика. Слово Просвіти. 2013. 18 жовтня. URL: http://slovoprosvity.org/
Маценко Г. Кантата “Гамалія” відомого українського композитора відкриє урочисту програму шевченківських днів у Львові. Укрінформ. 2004. 05 березня. URL: https:// www. ukrinform.ua/rubric-polytics/157121-kantata_gamalya_vdomogo_ukranskogo_kompozitora_ miroslava_skorika_vdkri_urochistu_programu_shevchenkvskih_dnv_u_lvov_122828.html
Нємцова Л. О. Хорова франкіана : соціокультурний та жанрово-стильовий виміри : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 “Музичне мистецтво”. 2017. 20 с.
Панкевич Г. Духовні композиції Мирослава Скорика. Слово. 2009. № 2 (39). С. 32–33.
Плечелюк Г. Образ ниви як символ архетипу переродження у кантаті Мирослава Скорика “Весна”. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Мистецтвознавство. 2017. № 1. Вип. 36. С. 55–61.
Скорик М. Гамалія [Ноти]: Поема-кантата : Клавір. Сл. Т. Шевченка. Співає “Думка” : хорові твори. Упоряд. Є. Савчук, передм. Ю. Чекан. К. : Музична Україна, 2003. С. 176– 230.
Скорик М. Хорові твори. Заг. ред. та упоряд. М. Гобдича, вступ. слово Ю. Чекана. К. : Бібліотека хору “Київ”, 2005. С. 6–9.
Степурко В. І. Вияви мистецької інтроверсії у творчості композиторів України другої половини ХХ – початку ХХІ століття. – автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства (доктора філософії) за спец. 26.00.01 “Теорія та історія культури”. Київ, 2017. 23 с.
Терещенко А. Гуманистический пафос украинской советской кантаты и оратории. Музыкальное исполнительство и формирование нового человека. К. : Музична Україна, 1982. С. 82–96.
Флейчук Х. О. Кантата “Гамалія” М. Скорика на слова Т. Шевченка (естетико-соціальні та виконавсько-інтерпретаційні аспекти). Музичне мистецтво : зб. наук. статей. Донецьк – Львів, 2010. Вип. 10. С. 250–258.
Чекан Ю. Вступна стаття. Духовні твори М. Скорика. Заг. ред. та упоряд. Миколи Гобдича. Київ: Бібліотека хору “Київ”, 2005. С. 5–9. 25. Чекан Ю. Передмова. Мирослав Скорик. Хорові твори. Заг. ред. та упоряд. Миколи Гобдича. Київ: Бібліотека хору “Київ”, 2005. С. 6–9.