СУЧАСНЕ ФОРТЕПІАННЕ ВИКОНАВСТВО В ПРОЛОНГАЦІЇ КУЛЬТУРНОЇ ТИПОЛОГІЇ БУТТЯ УКРАЇНИ І СВІТУ
Ключові слова:
сучасне виконавство, піанізм, сучасна культура, трікстер, міфологема.Анотація
У статті розглядаються міфологенні показники піаністичної гри, клавірна речовість якої сягає сакральних глибин духовного мистецтва бардів-філідів ранньої Нероздільної церкви, їх продовжувачів кобзарів-бандуристів Козацької доби в Україні й ін. Підкреслюється проблема втілення міфологенної конкретики піанізму, в якому превалює цілісність артистичного ігрового континууму. Наголошується на трактуванні клавірної моторики як репрезентанта трікстерської здатності відтворювати інструментальні проекції та органічної частки одухотворення фортепіанною речовістю виразу.
Посилання
Андросова Д.В. Символизм и поликлавирность в фортепианном исполнительстве ХХ в.: Монография. Одесса, Астропринт, 2014. 400 с.
Асафьев Б. Музыкальная форма как процесс. Москва-Ленинград: Музыка, 1971. 379 с.
Корыхалова Н. Интерпретация музыки. Ленинград, Музыка, 1979. 272 с.
Леви-Стросс К. Мифологики: в 4-х томах. Т.1. Сырое и приготовленное. Москва; Санкт-Петербург: Университетская книга, 1999. 406 с.
Маркова Е. Введение в историческое музыкознание. Одесса, Астропринт, 1998. 51 с.
Маркова Е. Интонационность музыкального искусства. Киев: Музична Україна, 1990. 182 с.
Маркова Е. Основы теории исполнительства. Одесса, Астропринт, 2002. 126 с.
Мартынов В. Конец времени композиторов. Москва: Русский путь, 2002. 295 с.
Медушевский В. Онтологические основы интерпретации музыки. Интерпретация музыкального произведения в контексте культуры. Сб. ст., Москва, 1984. Вып. 129. С. 5–11.
Музыкальный энциклопедический словарь. Москва, 1990. 672 с.
Советский энциклопедический словарь. Москва: Сов. энциклопедия. 1984. 1599 с.
Флоренский П., отец. Из богословского наследия. Богословские труды, XVII. Москва, 1980.
Adler G. Der Stil in der Musik. Lpz.: Breitkopf und Härtel, 1911. s. 46.
Ingarden R. Utwór muzyczny i sprawa jego tożsamości. Kraków: PWM, 1973. 187 s.