СИМВОЛІСТИЧНІ ТЕНДЕНЦІЇ В ТВОРЧОСТІ ВАСИЛЯ БАРВІНСЬКОГО. ТВОРИ НА СЛОВА БОГДАНА ЛЕПКОГО

Автор(и)

  • Лілія Назар-Шевчук

Ключові слова:

Василь Барвінський, Богдан Лепкий, стиль, символізм, модерн, галицька музична культура, солоспів, хор, українська музика.

Анотація

Розглядається проблема символізму в творчості В. Барвінського крізь призму поетики Б. Лепкого – очільника галицьких символістів-“молодомузівців”, до слів якого композитор написав ряд сольних та хорових вокальних творів. Висвітлюється ряд маловідомих фактів щодо особистих та творчих взаємин. Окреслюються загальні питоменні засади символізму в творчості обидвох митців, з’ясовуються головні музичні символи та різновиди жанрової палітри символізму В. Барвінського: “концепційну кантату”; особливий тип поеми з поляризацією живопису оркестрових барв та глибинною екзистенцією підсвідомості; витончену ескізно-настроєву картину у малих інструментальних формах; тяжіння до “вірша з музикою”.

Посилання

Барвінський В. Враження з побуту на Україні. З музично-письменницької спадщини: Дослідження, публіцистика, листи. Дрогобич: Коло, 2004. С. 10–104.

Барвінський В. Коментований список творів. З музично-письменницької спадщини: Дослідження, публіцистика, листи. Дрогобич.: Коло, 2004., С.136–175.

Барвінський В. Лист до Будапешту від 6.05.1902 р. Листи до О. Барвінського від В. Барвінського. ЛНБ ім. В. Стефаника НАН України. Відділ рукописів. Ф. 78, спр. 13.

Барвінський В. Листи до Є. Барвінської (матері). ЛНБ НАН України. Відділ рукописів. Ф. 89–90. Спр. 14.

Барвінський В. Листи до О. Барвінського з Праги від 18.05.1907 р., 15.09.1905 р., 10.10.1907 р., 4.04.1908 р., 14.12.1908 р. ЛНБ ім. В. Стефаника НАН України. Відділ рукописів. Ф. 80, п.13.

Граб О. Літературно-мистецьке життя Галичини кінця ХІХ – першої третини ХХ століття у контексті трансформації національної свідомості: Автореф. дис ... канд. мистецтвознавства: 17.00.01. ДАКККМ. К., 2005. 18 с.

Дзюба І., Ковалів Ю. Художній процес. Поезія. Історія української літератури ХХ ст.: У 2 кн.: Підручник. кн.1: Перша половина ХХ ст. К.: Либідь, 1998. 464 с.

Єфремов С. Історія українського письменства. К.: Femina, 1995. 688 с.

Ільницький М. Від “Молодої музи” до “Празької школи”. Львів, 1995. 318 с.

Кияновська Л. Стиль Василя Барвінського в контексті естетичних тенденцій західноукраїнської культури першої третини ХХ ст. Культурологические проблемы музыкальной украинистики. Одесса: Астропринт, 1997. Вып. 2, ч. 1. С. 17–27.

Кравець О. Питання літератури та мистецтва в епістолярній спадщині Б. Лепкого до О. Барвінського. Олександр Барвінський. Матеріали конференції, присвяченої 150-й річниці від дня народження О. Барвінського. Л.: НТШ, 2001. С. 114–121.

Кульчицький О. Світовідчуття українця. Українська душа. К.: Фенікс, 1992. С. 52–73.

Кульчицький О. Геопсихічний аспект в характерології української людини. Науковий збірник УВУ. Мюнхен: УВУ, 1956. Т. IV. С. 1–39. 14. Лавріненко Ю. Література вітаїзму. Розстріляне Відродження: Антологія 1917–1933 рр. Поезія – Проза – Драма – Есей. Paris: Kultura, 1959. С. 931–967.

Лев В. Богдан Лепкий (1872–1941). Життя і творчість. Записки НТШ в ЗСА. Філологічна секція. Т. СХСІІІ. США: Ню-Йорк-Париж-Сідней-Торонто, 1976, 399 с.

Левая Т. Русская музыка начала ХХ века в художественном контексте эпохи. М.: Музыка, 1991. 166 с.

Левчук Л. Західноєвропейська естетика ХХ століття : навчальний посібник. К.: Либідь, 1997. 224 с.

Лепкий Б. Поезії. К.: Радянський письменник, 1990. 383 с.

Лепкий Б. Листи (1899–1930). ЦДІАЛ, ф. 362, оп.1. № 334–337.

Михайлов М. Стиль в музыке. Ленинград.: Музыка, 1981. 143 с.

Павлишин С. Василь Барвінський. Київ: Музична Україна, 1990. 88 с.

Петров В., Чижевський Д., Глобенко М. Українська література. – Мюнхен-Львів, 1994. 375 с.

Подуфалий В. Богдан Лепкий і музика. Молоді літа. Пісні на слова Б. Лепкого. Тернопіль, 1997. С. 4–9.

Савицька Л. Мистецтво України в контексті художнього життя межі століть. 1890–1910-ті роки: Автореф. дис. … д-ра мистецтвознавства: 17.00.01. НМАУ ім. П. Чайковського. К., 2006. 40 с.

Семчишин-Гузнер О. Художнє життя в Галичині кінця ХІХ – початку ХХ ст. (Особливості мистецького процесу): Автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства: 17.00.05 ЛАМ. Львів, 2000. 20 с.

Силантьєва В. Художнє мислення перехідного часу: Автореф. дис. ... д-ра філологічних наук:10.01.05. НАН України Інститут літератури ім. Т. Шевченка. Київ, 2002. 40 с.

Стельмащук Р. Модерністичні тенденції у творчості українських композиторів Львова 20–30-х рр. ХХ ст.: естетичні та стильові ознаки в контексті епохи: Автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства: 17.00.03. НАН України ІМФЕ ім. М. Рильського. К., 2003. 20 с.

Храмова В. До проблеми української ментальності. Українська душа. К., 1992. с. 4–35.

Шлемкевич М. Галичанство. Л.: За вільну Україну, 1997. 103 с.

Янів В. Нариси до історії української етнопсихології. Упоряд. М. Шаповал. 2-ге вид., перероб. і доп. К.: Знання, 2006. 341 с.

Łobaczewska St. Style muzyczne. Kraków,1961. T. 1. 277 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-11