ІМІДЖ ЯК СКЛАДОВА СТВОРЕННЯ СЦЕНІЧНОГО ОБРАЗУ У ТВОРЧОСТІ УКРАЇНСЬКИХ ПОП-РОК-ВИКОНАВЦІВ
Ключові слова:
імідж естрадного виконавця, сценічний образ, українська сучасна популярна музика, поп-рок, відеокліп.Анотація
Мета роботи. Метою статті є характеристика іміджу українських поп-рок-виконавців, який є важливою складовою в позиціонуванні артистів та втіленні ними художніх образів. Методологія дослідження передбачає застосування аналітичного та компаративного методів, що уможливило характеристику іміджу провідних українських поп-рок-виконавців як основної форми їх самопрезентації. Наукова новизна роботи полягає в тому, що в українській науці вперше було розглянуто імідж як складову позиціонування артистів та створення ними сценічних образів у творчості вітчизняних поп-рок-виконавців. Висновки. Імідж відіграє важливу роль у створенні образу артиста. Вдало підібраний імідж сприяє популярності виконавця, оскільки відповідає очікуванням публіки. Для українських поп-рок-виконавців характерно формування іміджу відповідно до музичного напрямку, який вони репрезентують, та тематики, яка є провідною в їх текстах. Остаточне закріплення іміджу відбувається у відеокліпах, де виконавці постають не лише як музиканти, а й артисти. У процесі формування образ виконавця доповнюється деталями, які можуть стати ключовими для його іміджу. Для музикантів, що працюють у стилі поп-рок, важливим є позиціонування себе як рок-виконавців з відповідними атрибутами. Для формування та закріплення іміджу артиста важливо розкрити грані свого образу в піснях різних жанрів (класична рок-композиція, рок-балада) та різної тематики (особистісна лірика, філософська лірика, твори іронічного змісту тощо). Для успіху артиста необхідно мати оригінальний імідж, який обов’язково повинен бути співвідносний з традиціями національної культури.
Посилання
Барна Н. В., Уланова С. І. Естетика іміджмейкінгу: монографія. Київ: Слово, 2012. 176 с.
Васильєва Л. Л. Рок-музика як фактор розвитку культури другої половини XX століття: автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 «Теорія та історія культури». Київ, 2004. 19 c.
Верещака А. О. Формування іміджу естрадного виконавця // Культура України. 2014. Вип. 46. С. 283–289.
Дячук В. П. Іміджологія. Соціокультурний вимір: навч. посіб. Київ: Ліра-К, 2017. 308 с.
Манько С. Б. Створення стилю-іміджу артиста в контексті сучасної масової культури (на прикладі українських естрадних виконавців) // Культура України. Серія: Мистецтвознавство. 2017. Вип. 56. С. 170–180.
Откидач В. М. Рок-музика як соціокультурне явище: автореф. дис. ... д-ра мистецтвознавства: 26.00.01 «Теорія та історія культури». Харків, 2008. 40 c.
Палеха Ю. І. Іміджологія: навч. посіб. Київ: Вид-во Європ. ун-ту, 2005. 324 с.
Палкіна І. І. Жанроутворення у рок-мистецтві: міжвидові та внутрішньовидові взаємодії: автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства: 26.00.01 «Теорія та історія культури». Київ, 2017. 16 c.
Петренко Е. В. Формирование сценического имиджа эстрадных певцов // Преподаватель ХХI век. 2015. № 3 С. 108–116.
Садовникова Н. С. Формирование представлений об имидже эстрадного исполнителя у студентов эстрадно-джазового отделения // Вопросы образования: история, теория, практика: сб. науч. ст.: в 2 ч. Ч. 1. Екатеринбург: УрГПУ. 2016. С. 175–181.