ТРАДИЦІЇ ТА НОВАТОРСТВО В КОНЦЕРТІ ДЛЯ ЯНЦИНЯ З ОРКЕСТРОМ «РАПСОДІЯ» ВАН ДАНЬХОНҐ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2224-0926-2023-2-45-12

Ключові слова:

китайська музика, фольклор, романтизм, імпресіонізм, виражальні засоби, жанр, новаторські техніки, фортепіано, янцинь

Анотація

Короткий огляд жанрової палітри творів Ван Даньхонґ та детальний аналіз однієї із найвідоміших її композицій ХХІ століття – Концерту для янциня з оркестром «Рапсодія» дозволяють вважати її одним із найбільш плідних композиторів молодого покоління. Для створення інструментальної музики протягом багатьох років вона спирається на різні жанри народної музики у поєднанні із проявами європейської традиції у плані музично-виражальних засобів. Концерт Ван Даньхонґ «Рапсодія» – це оркестровий твір, насичений національним колоритом, це своєрідна музична фантазія на народні теми. Детальний аналіз архітектоніки масштабного музичного твору продемонстрував, що в основі композиційної структури лежать національні моделі формотворення, що основуються на варіантному розвитку тематизму під впливом східної імпровізаційної традиції. Такий принцип розгортання музичного матеріалу закладений уже в першому такті: розпочинається твір із ритмічно-інтонаційного паттерну: восьмі+синкопа+шістнадцяті. Розглядаючи синкопу як імпульс у ритмічному малюнку, композиторка створює різні комбінації ритму впродовж усього твору. Також у музичній мові «Рапсодії» знаходимо вплив жанрів легкої поп-музики, зокрема, джазу. Необхідно відзначити майстерність оркестровки мисткині – це вміння гармонійно поєднати тембральні барви західного оркестру із проявом індивідуальності звучання китайських народних інструментів – чжун руань, пай шен, да руань, бамбукової флейти і насамперед солюючим янцинем. «Рапсодія» є показовим твором індивідуалізованого музичного стилю Ван Даньхонґ, яка, приймаючи моделі західних жанрів, основуючись на варіантному принципі розвитку музичного матеріалу, використовуючи мову популярної музики, народжує нові ідеї компонування музики для сучасного янциня.

Посилання

Ван Ю. «Турбуватися про країну і забувати про дім, жертвувати своїм життям заради допомоги нужденним. Аналіз твору для ерху Ван Даньхонґ та пісні гурту «Моя Батьківщина». Журнал «Голос Хуанхе». Випуск 8, 2019. С. 24–27.

У Чуньфу. «Освітлюючи шлях і направляючи майбутнє. Коментар до симфонії Ван Даньхонґ «Маяк». Журнал «Народна музика». 2021 Випуск 8. С. 18–22.

Цінь Ментін. «Ван Даньхонґ, молода композиторка Китайського національного традиційного оркестру. Ми можемо використовувати музику, щоб висловити духовні мінливості століття». Журнал «День річки Янцзи». 17.08.2021 р. С. 21–24.

Юй Ян Хуа Інь. «Рапсодія на струнних»: життя в насолоді. Рецензія на «Рапсодію на струнних»: концерт творів Ван Даньхонґ». URL: https://www.huain.com/article/composer/2022/1108/1411.html.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-25