ІНТОНАЦІЙНІ ДЖЕРЕЛА ТА КОМПОЗИЦІЙНА СТРУКТУРА СТРАСНИХ АНТИФОНІВ ОЛЕКСАНДРА КОЗАРЕНКА
Ключові слова:
візантійська гимнографія, монодія, інтонаційна ідея, сучасна духовна музика, страсті Козаренка.Анотація
Проаналізовано цикл страсних антифонів Олександра Козаренка. На основі спостережень за особливостями драматургічних та інтонаційних особливостей твору визначено творчий метод композитора, який полягає у максимальному збереженні монодійної мелодики. В такий спосіб зустрічаємо сучасну унікальну форму інтерпретації кращих зразків літургійного співу греко-візантійської традиції.
Посилання
Козаренко O. Острозький триптих / перед. слово і біогр. Юрій Ясіновський, ред. Богдан Борисенко [=Пам’ятки церковної музики, 2 / Інститут Літургійних Наук ЛБА]. Львів, 2002. 15 с., ноти.
Козаренко О. Феномен національної музичної мови. − Львів, 2000. − 286 с.
Мень А. Православное богослужение. − Москва: Слово, 1991. − 190 с.
Рудейко В. Христос посеред нас: впровадження у літургійне богослов’я Церков візантійської традиції. – Львів: Видавництво УКУ, 2015. – 282 с.
Скабалланович М. Толковый Типикон: Объяснительное изложение Типикона с историческими сведениями. – Т. 1. – Киев, 1910. – 336 с.
Ясіновський Ю. Українська церковна монодія у музично аналітичному дискурсі (ранньомодерна доба). – Львів, 2014. – 84 с.
Jasinovs’kyj J., Lutzka C. Das Lemberger Irmologion: Die älteste liturgische Musikhandschrift mit Fünfiniennotation aus dem Ende des 16. Jahrhuderts. – [Bausteine zur Slavischen Philologie und Kulturgeschichte. Reiche B: Editionen, Bd. 24]. – Köln – Weimar – Wien: Bölau, 2008. – 509 c.
Sticherarium Palaeoslavicum Petropolitanum: Pars Principalis, pars Suppletoria / вид. Nicolas Schidlovsky [=MMB, т. 12]. − Hauniae 2000. – 203 арк.