ЛІТУРГІЙНА ТВОРЧІСТЬ ІВАНА ЛАВРІВСЬКОГО В КОНТЕКСТІ СЕКУЛЯРИЗАЦІЇ РЕЛІГІЙНО-КУЛЬТУРНОГО ЖИТТЯ ГАЛИЧИНИ СЕРЕДИНИ ХІХ СТ.
Ключові слова:
церковна музика, бідермаєрівська доба, аріозно-оперний стиль, Перемишльська композиторська школа.Анотація
Творчість І. Лаврівського, молодшого сучасника М. Вербицького, розглядається в контексті подальшої секуляризації релігійно-культурного життя Галичини. Будучи представником перемишльської композиторської школи, І. Лаврівський відчув на собі і вплив світської музики німецьких та італійських композиторів доби бідермаєру, Наслідком цього стало спрощення музичної мови та форми його церковних композицій, проникнення у духовну музику інтонацій світської пісні. Деякі з літургійних композицій Лаврівського успадкували музично-виражальні засоби композиторів доби віденського класицизму а також італійської та французької оперних шкіл початку ХІХ ст. У цьому контексті можна згадати церковні твори Россіні, Шідермаєра та Діабеллі, а також опери французького композитора Ф. Герольда.
Посилання
Гофман Э. Т. А. Церковная музыка, старая и новая [Электронный ресурс] / Режим доступу до джерела : http://nik.prosocialmedia.info/yurisprudentsiya/tserkovnaya-muzyka-staraya-i-novaya-ernst-gofman.htm
Кудрик Б. Огляд історії української церковної музики. (Серія: Історія української музики. Випуск 1. Дослідження). – Львів, 1995. – 127 с. 3. Лисько З. Піонери музичного мистецтва в Галичині. – Львів-Нью-Йорк : Видавництво М. П. Коць, 1994. – 143 с.
Уилсон-Диксон Э. История христианской музыки / Пер. с англ. – СПб. : Издательство Мирт, 2001. – 428 с.
Fritz-Hilscher E., Helmut Kretschmer H. Wien Musikgeschichte: Von der Prähistorie bis zur Gegenwart. – Wien: LIT, 2011. – 760 s.