НОВАТОРСЬКІ ЄВРОПЕЙСЬКІ ТЕХНІКИ У КАМЕРНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНОМУ АНСАМБЛІ ГОНГ СЯОТІН «ЛАН З ІНШОГО БОКУ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2224-0926-2022-1-43-5

Ключові слова:

Гонг Сяотін, камерно-інструментальний ансамбль, новаторські техніки, музично-виражальні засоби, музична мова, сучасна музика, композитори Китаю.

Анотація

Окреслено місце жанру камерно-інструментальної музики у мистецькому просторі Заходу і Сходу. Описано обставини виникнення задуму компонування твору Гонг Сяотін «Лан з іншого боку». Висвітлено роль сучасних композиторських технік у полотні як основних засобів для втілення музичних образів. Розглянуто основні тенденції музичної мови мисткині, а також виокремлено домінуючі засоби виражальності у вибраному творі. Зосереджено увагу на аналізі музичної мови в ансамблевій інструментальній музиці сучасної китайської композиторки Гонг Сяотін під кутом зору діалогу культур. У роботі виокремлюються прояви фольклору у музичній мові інструментального ансамблю «Лан з іншого боку», а також звукозображальні ефекти, які допомагають у створенні цілісного музичного образу. Програма у камерно-інструментальному ансамблі «Лан з іншого боку» Гонг Сяотін виражає загальний настрій та стан композиторки після відвідуванні музею у Франції. Нові враження авторки, яка була вихована на традиціях східної культури, від споглядання зразків західно-європейського живопису, були доволі складними та суперечливими. Тому емоційне сприйняття та відчуття мисткині передані у творі використанням численних дисонуючих побудов, кластерних вертикалей, атональних співзвуч. Аналіз музичної мови Гонг Сяотін впродовж усієї композиції, зокрема домінуючих виражальних особливостей полотна, демонструє взаємопроникнення традицій Сходу та Заходу. Поряд із застосуванням новаторських технік, притаманних західноєвропейським митцям авангардистам другої половини ХХ століття – алеаторика, сонористика, пуантилізм – у творі прослідковується зв’язок із трансформованими фольклорними джерелами.

Посилання

Бао Цзяїнь. «Гонг Сяотін використовує музику для діалогу з серцем». Міжнародна музична біржа, 2000 рік. (鲍佳音“龚晓婷用音乐与心灵对话”-国际音乐交流 2000年).

Чень Сюетао. «Поєднання поезії та музики в китайській фортепіанної композиції: тематичне дослідження фортепіанної сюїти Гонга Сяотінга «Шість імпровізаційних творів – вибрані вірші Вангшу». Університету Цюйфу, березень 2018 року.(陈雪涛“中国钢琴创作中诗与乐 的结合-以龚晓婷钢琴套曲 《即兴曲六首—望舒诗选》为例”-曲阜师范大学 2018年3月).

Тан Джіалу. «Дослідження створення та виконання «Хмар у воді» Гонг Сяотін» / Нанкінський університет мистецтв, квітень 2016 року.(唐嘉璐“龚晓婷《水中云》的创作及演奏研究”-南京 艺术学院 2016年4月).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-01