ПОСТАНОВКА ОПЕРИ ДЖ. ПУЧЧІНІ «ТОСКА» У СЦЕНІЧНОМУ РІШЕННІ ДМИТРА ГНАТЮКА
Ключові слова:
виконавська інтерпретація, творча особистість, соціокультурне середовище, драматургія твору, режисерська концепція, виконавський репертуар.Анотація
Тема, обрана для дослідження висвітлює одну зі сторінок творчої біографії Д. М. Гнатюка, що пов’язана з його режисерською практикою. Режисерська діяльність митця сформувала орієнтир його подальшого сходження на вершину творчого визнання та мистецького звершення. Саме у творчих пошуках майстра, у методах його сценічного вирішення питань, у механізмах інтерпретаційних втілень, ми маємо можливість відчути естетичну сутність митця, пізнати внутрішній світ особистості, сформований потужними світоглядними та соціополітичними тенденціями ХХ століття. Апелюючи до постановки опери Дж. Пуччіні «Тоска», перед нами відкривається закулісся мистецького простору театру опери та балету, яке представлене видатними постатями оперного жанру, визнаними не тільки українським глядачем, а й світовою театральною критикою.
Посилання
Гнатюк Д. М. Натхнення // Літературна Україна. Київ. 1976. 5 листопада.
Головащенко М. Непідвладна часу // Культура і життя. 1980. 27 березня.
Жолдак В. Дмитро Гнатюк: зустрічі, які наснажують // Культура і життя. 1978. 2 квітня.
Протокол № 22 засідання Президії художньої ради АТОБ УРСР ім. Т. Г. Шевченка від 26.05.1979 р. // Архів НАТОБУ ім. Т. Г. Шевченка. 5. Рожок В. І. І знову «Тоска» // Прапор комунізму. Київ 1980. 15 березня.
Садовська Г. Моя краща роль – ще попереду // Вільне життя. Тернопіль, 1976. 28 листопада.
Стадник Н. «Україно моя, Україно, я для тебе на світі живу» // Шлях до перемоги. 2000. 20 грудня. Ч. 51. (2434).
Станішевський Ю. О. Дмитро Гнатюк. Київ: Муз. Україна, 1991. 167 с.
Трудовое соглашение о постановке оперы Дж. Пуччини «Тоска» от 4.09.1979 г. // Особистий архів Д. М. Гнатюка. Зберігається в родині Гнатюків. 1 арк.
Чубук М. І зацвіте, і забуяє сад // Молодь України. 1977. 13 листопада.