КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗВУЧАННЯ ОРКЕСТРУ В КОНЦЕРТНИХ ЗАЛАХ
Ключові слова:
суб’єктивна оцінка, звучання оркестру, методи оцінки, критерії оцінки, анкета, концертні зали.Анотація
У статті йдеться про суб’єктивні відчуття, які викликає звукова хвиля, діючи на систему органів слуху людини. Описані методи оцінки звучання оркестрів в концертних залах за критеріями встановленого зразка, вибір критеріїв для анкети, підбір учасників для суб’єктивного оцінювання звучання та проведення опитування. Вказані переваги та недоліки суб’єктивних методів дослідження.
Посилання
Войтович О. Об’єктивні параметри та їх суб’єктивні кореляти в оцінці акустики концертних залів. Наукові збірки Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка. Львів : Сполом, 2015. Вип. 36: Музикознавчі студії. С. 213–226.
Шиффман X. Р. Ощущение и восприятие. СПб. : Питер, 2003. 928 с.
Barron M. Subjective study of British symphony concert halls. Acustica, 1988. V. 66. P. 1–14.
Beranek L. Concert Halls and Opera Houses: Music, Acoustics, and Architecture. New York, Cambridge, 2004. 661 p.
Beranek L. Comparison between Subjective Judgments of Concert Halls’ Quality and Objective Measurements of Acoustical Attributes. Acoustical Physics, 1995. Vol. 41. Issue 5. P. 620–629.
Cox T. J., Shield B. M. Audience questionnaire survey of the acoustics of the Royal Festival Hall, London, England. Acoustica united with Acta acoustica, 1999. V 85. P. 547–559.