ВИБІР ВІЗУАЛЬНИХ ЗАСОБІВ НЕВЕРБАЛЬНОЇ КОМУНІКАЦІЇ У СПІВІ АКАДЕМІЧНИМИ ВОКАЛІСТАМИ-ПОЧАТКІВЦЯМИ
Ключові слова:
мова тіла, жест, абстрактні поняття, академічний спів, засоби невер-бальної комунікації (ЗНК), вокальна педагогіка.Анотація
У статті розглянуто чинники, які впливають на вибір візуальних засобів невербальної комунікації студентами-вокалістами. Зокрема, це праймінг, інтерпретація абстрактних понять, чинник зрозумілості програми вокального твору.
Посилання
Ашхаруа-Чолокуа А. Роль ассоциаций в механике художественного воздействия. Эстетические очерки. Москва : Музыка, 1979. С. 137–174.
Кадцын Л. М. Процесс слушательского восприятия и усвоения содержания музыкальных произведений. Музыкальное произведение: сутность, аспекты анализа. Сборник статей. 1988. С. 107.
Крейдлин Г. Е. Невербальная семиотика: язык тела и естественный язык. Москва : Новое литературное обозрение, 2002.
Casasanto D., Lozano S. The meaning of metaphorical gestures. Metaphor and Gesture. Gesture studies, Amsterdam, the Netherlands: John Benjamins Publishing. 2007. P. 1–36.
Cienki A., Müller C. Metaphor and gesture. John Benjamins Publishing, 2008. ISBN 90-272-9080-6.
Cienki A., Müller C. Metaphor, gesture, and thought. The Cambridge handbook of metaphor and thought. 2008. P. 483–501.
Ekman P. Biological and cultural contributions to body and facial movement. The Anthropology of the Body. ed. J. Blacking. London : Academic Press, 1977. P. 34–84.
Fast J. Body language. London, Sydney : Pan Books, 1982.
Isherwood C. Operatic Acting? Oxymoron No More. The New York Times. 09.09.2007. P. 287.
Iverson J. M., Goldin-Meadow S. Why people gesture when they speak. Nature. Vol. 396, Issue 6708. P. 228.
Kahneman D. Thinking, fast and slow. 1st pbk. ed. New York : Farrar, Straus and Giroux, 2013. 499 p. [BF441. K238 2013]. ISBN 978-0-374-53355-7.
Krumhansl C. L., Schenck D. L. Can dance reflect the structural and expressive qualities of music? A perceptual experiment on Balanchine’s choreography of Mozart’s Divertimento No. 15. Musicae Scientiae. Vol. 1, Issue 1. P. 63–85.
McGinnis P. Y. The Opera Singers Career Guide: Understanding the European Fach System. The Scarecrow Press, Inc., 2010.
McNeill D. Gesture and Thought. The Summer Institute on Verbal and Non-verbal Commu-nication and the Biometrical Principle. (02.09.2006). University of Chicago press, 2006.
Pease A. The definitive book of body language. Pease international, 2004.
Poulin-Charronnat B., Bigand E., Madurell F. et al. Musical structure modulates semantic pri-ming in vocal music. Cognition. Vol. 94, Issue 3. P. B67–B78. DOI:10.1016/j.cognition. 2004.05.003.
Tversky A., Kahneman D. Judgment under Uncertainty: Heuristics and Biases. Science. Vol. 185, 1974. P. 1124–1131.
Vines B. W., Krumhansl C. L., Wanderley M. M. et al. Cross-modal interactions in the percep-tion of musical performance. Cognition. Vol. 101, Issue 1. P. 80–113.