ВТІЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДНОГО ПІСЕННОГО ТА ІНСТРУМЕНТАЛЬНОГО МЕЛОСУ В ТВОРАХ ВАСИЛЯ БАРВІНСЬКОГО ТА СЕРГІЯ ОРЛА
Ключові слова:
Василь Барвінський, Сергій Орел, український національний мелос, музичний фольклор і композиторська творчість.Анотація
Стаття присвячена визначенню методів використання українського народнопісенного та інструментального мелосу в творах двох композиторів різних генерацій і творчого спрямування: Василя Барвінського (1888–1963) і Сергія Орла (1952–2017). На основі музично-текстологічного аналізу струнного квартету «Для молоді» В. Барвінського і низки оркестрових п’єс С. Орла виявлено фольклорні ознаки і розглянуто своєрідні художньо-естетичні якості цих творів, досліджено їх жанрове походження, охарактеризовано методи композиторів щодо опрацювання ними фольклорного матеріалу.
Посилання
Козаренко О. Феномен української національної музичної мови. Львів, 2011. 286 с.
Павлишин С. Василь Барвінський. К. : Музична Україна, 1991. 88 с.
Назар-Шевчук Л. Роль камерно-інструментальної творчості Василя Барвінського в процесі становлення і розвитку української камералістики ХХ ст. Виконавське мистецтво. Камерно-інструментальний ансамбль: історія, теорія, практика. Львів : ЛНМА ім. М. Лисенка, 2013. Вип. 31. С. 259–268.
Супрун-Яремко Н. Специфіка українського народного інструментального багатоголосся. Музикознавчі праці. Рівне : Возень, 2010. С. 354–362.
Супрун-Яремко Н. Поліфонія Олександра Скрябіна. Вінниця, 2014. 512 с.